התפתחות במחקר לשיפור הראייה

(0)
לדרג

מחקר קובע כי טיפול בהזרקות תוך עיניות של חומרים הנוגדים גדילה של כלי דם - משפר את חדות הראייה אצל חולים הסובלים ממחלת רשתית סוכרתית

מאת: מערכת zap doctors

תקווה חדשה לחולים במחלת רשתית סוכרתית. מחקר גדול, רב מרכזי ומבוקר, מצביע על כך שטיפול בהזרקות תוך עיניות של חומרים הנוגדים גדילה של כלי דם, משולב עם טיפול בלייזר, באופן מיידי או אפילו בהמשך המעקב, משפר באופן משמעותי את חדות הראייה. תוצאות המחקר דווחו בכנס ARVO שהסתיים בסוף השבוע שעבר בפלורידה.

המחקר נתמך על ידי ה-National Institute oh Health ובוצע על ידי קבוצת חוקרים גדולה שלקחה על עצמה לבדוק שאלות שונות, חשובות ולא ברורות, במחלת רשתית סוכרתית. המרכז הרפואי תל אביב (איכילוב) משתתף בקבוצת מחקר זו (בין חמישה מרכזים מחוץ לארצות הברית), אם כי טרם השתתף במחקר הספציפי הזה.

הצלת הראייה

תוצאות המחקר הראו ששילוב של טיפול בלוסנטיס (זריקה תוך עינית) עם לייזר (שבוצע מיידית או רק בהמשך המעקב במידת הצורך) הביא לתוצאה טובה הרבה יותר מבחינת חדות ראייה מאשר טיפול בלייזר בלבד במחלת רשתית סוכרתית. הטיפול בלייזר בלבד היה הטיפול הסטנדרטי במשך 25 שנה, והמחקר מצא שכ-50 אחוז מהמטופלים המקבלים את הטיפול המשולב הראו שיפור משמעותי בחדות ראייה אחרי שנה, בהשוואה ל-28 אחוז מהמטופלים בטיפול הסטנדרטי.

עוד העלה המחקר כי המטופלים בהזרקות יכלו לקרוא לפחות עוד שתי שורות בלוח סטנדרטי של בדיקת ראייה, או במלים אחרות אותיות שהיו בשליש קטנות יותר מאשר יכלו לקרוא לפני הטיפול. חשוב לציין שבאנשים שכבר עברו ניתוח קטרקט גם התוצאות של הזרקת סטרואיד לעין יחד עם לייזר היו יעילות במידה דומה.

תוצאות המחקר מהוות פריצת דרך להצלת הראייה בחולים עם מחלת רשתית סכרתית. טיפול בהזרקות עם לייזר או עם דחיית הטיפול בלייזר לשישה חודשים צריך להיות כעת טיפול הבחירה בחולי מחלת רשתית סוכרתית. מחלת רשתית סוכרתית היא הסיבה השכיחה ביותר לעיוורון באנשים בגיל המעבר בעולם המערבי. המחלה הורסת את כלי הדם הקטנים בעין, גורמת לדלף של נוזלים מכלי הדם לתוך הרשתית אשר גורם לירידה משמעותית בראייה.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות רשתית ורטינופטיה סוכרתית - בניהול העמותה לחקר בריאות העין.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום