עוני כגורם לדיכאון לאחר לידה

(0)
לדרג

מחקר חדש מגלה כי כחמישית מהנשים בעלות הכנסה נמוכה המשיכו לסבול מדיכאון לאחר לידה בדרגה בינונית עד חמורה כשנה לפחות מהלידה

מאת: מערכת zap doctors

מתוצאות מחקר שהוצג בכנס ה-Pediatric Academic Societies, עולה כי כ-20% מהנשים בעלות הכנסה נמוכה אשר סבלו מדיכאון לאחר לידה - המשיכו לסבול מתסמיני דיכאון בדרגה בינונית עד חמורה כשנה לפחות מהלידה.

המחקר כלל 845 אימהות דוברות אנגלית וספרדית שביקרו במרכז לבריאות הילד המיועד לאוכלוסיה נזקקת. הנשים מילאו שאלון שכלל נתונים דמוגרפיים וכן את שאלון ה-Quick Inventory of Depressive Symptomology-Self Report, המכיל 16 פריטים ומיועד להערכת חומרת הדיכאון. נשים שזוהו כסובלות מדיכאון עברו ראיון כדי לאשר את נוכחות התסמינים.

מתוצאות המחקר עולה כי 372 האימהות (44%) סבלו מתסמיני דיכאון. על סמך ציוני השאלון קבעו החוקרים כי 25% מהנשים סבלו מתסמיני דיכאון קלים, 13% סבלו מתסמינים בחומרה בינונית, ו-6% מהאימהות סבלו מתסמיני דיכאון חמורים.

החוקרים מדווחים כי 24% מהנשים שסבלו מתסמיני דיכאון בחומרה בינונית היו מחוסרות-עבודה, ו-23% מהן היו אימהות לילדים בגילאי 5 שנים ומעלה. הם מציינים כי לא נמצא קשר בין המוצא האתני, המצב המשפחתי, השכלה וגיל האם לבין שכיחות תסמיני דיכאון בחומרה בינונית.

החוקרים בחרו באקראי 71 נשים מבין 372 האימהות שסבלו מתסמיני דיכאון, והפנו אותן לטיפול קוגניטיבי-התנהגותי או לטיפול אצל עובדת סוציאלית. לדבריהם, בכל הנשים שטופלו נצפה שיפור בתסמיני הדיכאון, ובייחוד בקרב נשים שקיבלו טיפול קוגניטיבי-התנהגותי.

לאור תוצאות המחקר מציינים החוקרים כי דיכאון באימהות אינו מוגבל לתקופה הסמוכה ללידה, וכי עם גדילת הילדים שכיחות הדיכאון האימהי עלולה לעלות. הם מוסיפים כי לדיכאון אימהי השלכה משמעותית על בריאות הציבור.

בדיון שנערך בכנס ציינה מומחית מהתחום כי אימהות רבות מהמעמד הנמוך סובלות מדיכאון, וחשוב להבין כיצד ניתן לסייע לאבחנה ולקבלת טיפול יעיל באוכלוסייה זו.

בואו לדבר על זה בפורום דיכאון - אבחון וטיפול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום