קוסמטיקה - בחזרה אל הטבע

(0)
לדרג

מוצרי הטיפוח המתועשים מכילים מעט חומרים טבעיים והרבה כימיקלים רעילים שפוגעים בנו דרך זיהום הסביבה. קוסמטיקה טבעית תצמצם נזקים ותשאיר את התועלת

מאת: גליה קרפול

כשאנחנו נכנסים לפארם או לסופר ועומדים מול היצע השמפו, הסבון ושאר הטואלטיקה והקוסמטיקה, השפע מסנוור. רוב המוצרים זועקים ניקיון, בריאות וטבע. קל מאוד ליפול לתעתוע הזה, אבל אם תהפכו את המוצר ותעברו על רשימת המרכיבים, שהיא לרוב בלתי נגמרת ומכילה שמות מאוד ארוכים, תגלו שלרוב אין קשר של ממש בין הטבע למוצר שאתם מחזיקים בידיכם.

רוב המוצרים הקונוונציונליים שנמצאים על המדף מכילים חומרים רעים מאוד לגוף שלנו. ולא רק לגוף - גם לאדמה, למי השתייה ולאוויר. איך זה קורה? אנו חופפים את השיער בשמפו המכיל חומרים רעילים. החומרים נכנסים אל הגוף שלנו ופוגעים בו. זה לא נגמר כאן. לאן השמפו מגיע בזמן הרחצה? לחור הניקוז של המקלחת. משם החומרים הללו זורמים אל הביוב, מגיעים אל האדמה או הנחלים ומזהמים את הקרקע. החומרים מחלחלים אל מאגרי המים ומשם אל הברז שלנו. מה שנקרא, הכל חוזר אליך.

ניקיון נקי

נכון שלא חשבתם על זה? בחיי היום-יום קשה להרחיב את נקודת המבט ולראות את כל התמונה, לבחון כל פעולה שלנו בהסתכלות רחבה הכוללת את ההשלכות במובן הרחב שלהן. לא מדובר רק בשמפו ובסבון. כך גם לגבי הקוסמטיקה - הקרם לגוף ולפנים, הדאודורנט, מסיר האיפור ושאר החברים. הם חודרים אל הגוף שלנו דרך העור וחומרים מזיקים מגיעים אל התאים ואל מחזור הדם. מדובר בכמויות קטנות, אבל שימוש קבוע הופך אותן ללא זניחות כלל וכלל. מה שמדהים בכל הסיפור, זה שיש אפשרויות אחרות. כן, הן יותר יקרות, וכן, הן פחות נגישות, אבל אפשר לבחור אחרת: הטבע מספק לנו את כל החומרים שצריך לניקוי וטיפוח.

ישנם שמנים צמחיים נפלאים לעור ולשיער. שמן זית ידוע מאז ומעולם באיכויותיו המזינות, בימים עברו מלכים היו נמשכים בו. שמן נר הלילה מרגיע את העור, מעודד חידוש רקמות ומונע התבלות. שמן אובליפיחה על צבעו הכתום העז ידוע בתכונותיו לשיקום העור. שמן זרעי ענבים העדין ידוע ביכולתו לשפר את האלסטיות של הרקמות. שמני קוקוס ודקל מקציפים, מסייעים לניקוי ומהווים בסיס מעולה לשמפו או סבון. ישנם שמנים אתריים, שמלבד הניחוח הנפלא שלהם, מחטאים, מלחחים ומאטים את תהליך ההזדקנות של העור.

שמן הליקריזום, שהוא צמח דם המכבים (helichrysum), הוא אחד ממתנות הטבע הגדולות. הוא אנטי צלקתי ומחדש רקמות יוצא מן הכלל. שמן הגרניום מלחח את העור ומאזן את הפרשת הסבום. שמן הלימון מחטא ומבהיר את העור. הרשימה עוד ארוכה.

רוב חברות הקוסמטיקה והטואלטיקה הרגילות משתמשות גם הן בחומרים הטבעיים הנפלאים הללו, ואף מתהדרות בכך, אבל מכניסות במקביל חומרים בלתי טבעיים בעליל. האם יש טעם לקנות קרם פנים של חברות ידועות, העולה כמה מאות שקלים תמורת נפלאות האנטי-אייג'ינג בזכות ההליקריזום וחומרים טבעיים נוספים, אך בד בבד מכיל תוצרי נפט מזיקים או מסרטנים שמחלחלים אל הרקמות שלנו? חברות הטואלטיקה והקוסמטיקה הגדולות מוציאות הון עתק על פרסום שגורמות לכם להאמין שאלו המוצרים הבריאים והיעילים ביותר. החברות הללו משקיעות הון נוסף באריזות מושכות הזועקות בריאות, המוצרים נגישים וזולים.

בפעם הבאה שאתם עומדים לרכוש עוד מוצר לטיפוח הגוף, בדקו מה הוא מכיל ומה המחיר האמיתי שאתם משלמים עבורו - ודאו שבריאותכם היא לא המחיר.

גליה קרפול היא מטפלת בארומותרפיה.

בואו לדבר על זה בפורום ארומתרפיה ורוקחות טבעית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום