30% מהישראלים נרדמים עם ספר

(0)
לדרג

סקר חדש קובע: כמחצית מהישראלים חווים נדודי שינה לפחות פעם בחודש, ישנים מעט (5-6 שעות בממוצע) ואוהבים להירדם מול הטלוויזיה

מאת: מערכת zap doctors

41% מהישראלים סבלו בחודש האחרון לפחות פעם אחת מנדודי שינה; כך עולה מסקר חדש שנערך בקרב 500 ישראלים מגיל 18 ומעלה. הסקר בוצע על-ידי מכון ברנדמן עבור חברת סאנופי אוונטיס, לרגל השקת התרופה אמביין CR" לטיפול בבעיות שינה.

משלימים שעות שינה בסופשבוע

מהסקר עולה כי הישראלים ישנים מעט בימי החול עם ממוצע של כ-6.5 שעות בלילה, כאשר רבע מהנשאלים מדווחים על 5 שעות שינה ואף פחות מכך. לעומת-זאת, בסופשבוע ישנים 7.6 שעות, וכשליש מהנשאלים אף מפצים את עצמם היטב על שאר השבוע וישנים 9 שעות ויותר.

על-פי הסקר, 52% מהנשאלים רואים בטלוויזיה כשיטה עדיפה להירדמות, אחריה קריאת ספר (30%) וגלישה באינטרנט (19%). נשים אגב, מעדיפות קריאת ספר וצעירים מעדיפים אינטרנט. המבוגרים עדיין עם המרקע.

הנשים קמות לילדים בלילה

לגבי השאלה מי קם בלילה לילדים, התשובה חד משמעית - הנשים (55%), זאת לעומת 13% בלבד מהגברים שקמים בלילה לטפל בילדיהם. גם הגברים מודים בכך. בכלל, נשים מתלוננות יותר מגברים על חוסר שינה, אך הן מפצות עצמן בשישי-שבת - אז הן ישנות יותר מגברים (כ-7.8 שעות לעומת 7.3 בקרב הגברים).

עוד עולה מהסקר כי רובנו מעדיפים להירדם על הצד (57%) מאשר על הגב (19%) או על הבטן (17%). גברים נרדמים יותר על הגב מאשר נשים. 8% מהנשאלים משתמשים בתכשיר כלשהו למניעת נדודי שינה (7% כדור שינה, 1% מוצר טבעי). שיעורי השימוש גבוהים משמעותית בקרב גילאי 50-69.

אנשים זוכרים חלומות טובים

נושאי החלום העיקריים של הישראלים הם בני משפחה (38%), עבודה (21%), יחסים רומנטיים (15%), בריאות או מחלות (12%) וכסף (11%). גברים חולמים יותר על יחסים רומנטיים, ונשים חולמות יותר על בני משפחה ובריאות/מחלות. דווקא בנושאי עבודה וכסף אין הבדל בין גברים לנשים, לפחות בחלומות.

בגילאי 18-24 חולמים יותר על יחסים רומנטיים, בגילאי 25-34 על בריאות או מחלות, בגילאי 35-49 על עבודה ובגילאים מבוגרים יותר כבר נרגעים וחולמים על בני משפחה. 53% מהמרואיינים טוענים כי הם זוכרים את החלומות שלהם. נשים זוכרות את החלומות יותר מגברים. צעירים (18-24) זוכרים יותר משכבות גיל אחרות. ברוב המקרים, אנשים זוכרים חלומות טובים (45%) לעומת חלומות רעים (19%) בלבד.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום נחירות ודום נשימה בשינה

פורום הפרעות שינה בקרב ילדים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום