עלייה במגמת ההשמנה אצל ילדים

(0)
לדרג

תופעת ההשמנה בקרב ילדי ישראל עלתה בצורה חדה בעשור האחרון. בביה"ח זיו נרשמה השנה עלייה של 100% בפניות של בני נוער הסובלים מהשמנת יתר

מאת: מערכת zap doctors

עלייה של 100% בפניות של בני נוער הסובלים מהשמנת יתר נרשמה השנה ביחידה הפסיכיאטרית לילד ולנוער במרכז הרפואי זיו. 1% מהנערות סובלות מאנורקסיה, 2% סובלות מבולמיה, 3% סובלות מהפרעות אכילה בלתי ספיציפיות ו-20% מבני הנוער סובלים מהשמנת יתר מסוכנת. כך עולה מכנס שערך המרכז הרפואי זיו לציון חנוכת המרכז הקהילתי הראשון בצפון לטיפול יום בהפרעות אכילה בנוער במרכז הרפואי.

ד"ר אוסקר אמבון, מנהל המרכז הרפואי זיו אמר בכנס כי "מגמת ההשמנה בקרב ילדי ישראל נמצאת בעלייה חדה בעשור האחרון וקיימת חשיבות רבה במיסוד הטיפול בהפרעות אכילה בנוער".

סיבוכים רפואיים ונפשיים

ד"ר סלביניה פניג, מומחית בפסיכיאטריה של הילד והמתבגר ובטיפול בהפרעות אכילה בילדים ובני נוער בבית החולים שניידר: "מחקר שנעשה בדרום הארץ, נמשך שבע שנים ופורסם לפני שנה מראה כי 36% מבני הנוער בארץ סובלים מעודף משקל והסיבה המרכזית לכך הינה השפעה סביבתית "קימת ירידה בפעילות גופנית בקרב בני נוער. יש פחות פעילות חברתית מחוץ לבית ויותר זמן מסך מול הטלוויזיה או המחשב וכשבני הנוער נפגשים הם הולכים לאכול".

עוד אמרה ד"ר פניג, כי מעבר לסיבוכים הרפואיים האופייניים לילדים עם השמנת יתר יש גם סיבוכים נפשיים קשים כמו: עלבונות, חרם, פחות הצלחה בלימודים, פחות מתקבלים למקומות עבודה. "כל המחקרים שנעשו בתקופה האחרונה בתחום מראים כי ירידה מתונה במשקל, של 5-15% מהמשקל ההתחלתי יכולה להביא לשיפור משמעותי בסיבוכים הרפואיים וכי טיפול התנהגותי אינטנסיבי של כל המשפחה עוזר לשמור לטווח ארוך על ירידה מתונה במשקל".

בואו לדבר על זה בפורום דיאטה, תזונה והשמנת יתר - בשיטת ד"ר לוי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום