דיאטת עתירת חלבונים לבני נוער

(0)
לדרג

מחקר חדש מגלה: דיאטה עתירת-חלבונים ודלת-פחמימות בטוחה ויעילה בקרב בני נוער הסובלים מהשמנת-יתר ואינה פוגעת בתהליך הגדילה שלהם

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו ב-Journal of Pediatrics עולה כי דיאטה עתירת-חלבונים, דלת-פחמימות, הינה אפשרות בטוחה ויעילה להפחתת משקל בקרב בני נוער בעלי השמנת-יתר חמורה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אפשרויות הטיפול היעילות בצעירים בעלי השמנת-יתר הן מוגבלות, בעיקר באלו בעלי השמנת-יתר חמורה. החשש כי דיאטה עתירת-חלבונים ודלת-פחמימות תפגע בגדילה של ילדים, לצד עלייה בערכי הכולסטרול בדם, הגבילה את השימוש באפשרות זו.

במטרה לבחון את הנושא, החוקרים חילקו באקראי 46 בני נוער בעלי השמנת-יתר חמורה, לדיאטה עתירת-חלבונים ודלת-פחמימות, או דיאטה דלת-שומן, למשך 13 שבועות. גיל המשתתפים במחקר עמד על 14 שנים, בממוצע, ומשקל גופם עמד על לפחות 175% ממשקל הגוף האידיאלי, אך לא אובחנו עם סוכרת מסוג 2, או מחלות רקע אחרות.

בממוצע, ילדים בקבוצת דיאטה עתירת-חלבונים ודלת-פחמימות תועדה ירידה של 29 פאונדים (13.15 ק"ג), במהלך 13 שבועות, בעוד שבאלו בקבוצת דיאטה דלת-שומן תועדה ירידה של 16 פאונדים (7.25 ק"ג). תשעה חודשים מאוחר יותר, ילדים בשתי הקבוצות שמרו על הירידה במשקל. החוקרים מציינים כי הם ציפו כי לאחר דיאטה העתירה בחלבונים ודלה בפחמימות תחול עלייה מהירה בכל המשקל שאבד, אך הדבר לא קרה. בסופו של דבר, נראה כי עם מחקרים נוספים בנושא, ייתכן כי תחול במשתתפים אלו ירידה גדולה עוד יותר במשקל.

נראה כי גם דיאטה עתירת-שומן, דלת-פחמימות היא אפשרות בטוחה, ללא פגיעה בגדילה, בצפיפות המינראלים של העצם ומדדים מטבוליים שונים, דוגמת ערכי כולסטרול. בשתי הקבוצות תועדה ירידה בערכי LDL ועליה בערכי HDL.

הידיעה בשיתוף מערכת doctors ו-e-Med.

בואו לדבר על זה בפורום דיאטה, תזונה והשמנת יתר - בשיטת ד"ר לוי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום