"החלטת הממשלה מסכנת חיי אדם"

(0)
לדרג

כך אמר יו"ר הר"י בהפגנה בעקבות החלטת הממשלה להעתיק את חדר המיון הממוגן באשקלון. לדבריו, "מערכת הבריאות ירדה לשפל חסר תקדים"

מאת: מערכת zap doctors

ההסתדרות הרפואית קיימה אתמול (ד') הפגנה מול משכן הכנסת במחאה על החלטת הממשלה להעתיק את חדר המיון הממוגן באשקלון בשל החשש להימצאות קברים. ההפגנה התקיימה בעת שהוועדה לביקורת המדינה דנה בסוגיה זו. בהפגנה השתתפו גם חברי כנסת, חברי הנהלת העיר אשקלון ותושבי העיר.

ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר הר"י, אמר כי החלטת הממשלה מסכנת חיי אדם וכי תושבי אשקלון בסכנה. הריחוק של חדר המיון הממוגן יסכן את חיי התושבים ויגרום לכך שהחולים יישארו במיון שעות מרובות ויהיה קשה להעניק להם את הטיפול האופטימלי. לדבריו, הוועדה שהקימה הממשלה היא פארסה, אין בה אף נציג מהמערכת הרפואית ומה שיקרה בסוף, הוא שמי שיחליט על חיים או מוות זה הרב שמידל מחברת קדישא.

ד"ר אידלמן קרא בשמו של כל אחד ואחד מהשרים שתמכו בהצעת הממשלה ואמר כי הניחו לרב שמידל מ"אתרא קדישא" להחליט אם תושבי אשקלון יחיו או ימותו.
"אדוני ראש הממשלה עליך להציל את מערכת הבריאות שירדה לשפל חסר תקדים כאשר הרב שמידל (מחברת קדישא) הוא זה שמקבל את ההחלטות", אמר ד"ר אידלמן.

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר האיגוד לנוירוכירורגיה וחבר הנהלת הר"י, הבהיר כי המיקום החדש מרוחק כ-300-400 מטרים מבית החולים. כשיגיע ילד רופא הילדים יצטרך ללכת מרחק ממחלקת הילדים למיון והזמן הזה שבוזבז עלול לעלות בחיי ילדים.

ח"כ כרמל שאמה, אמר כי לא יעלה על הדעת שמצד אחד לא מכניסים תרופות חיוניות לסל הבריאות כיוון שאין כסף ומצד שני לבזבז את כספי מערכת הבריאות על הקמת חדר מיון מרוחק. הוא אמר כי הוא סומך על ראש הממשלה שישקול את הדברים מחדש, יפעל לתיקון החלטת הממשלה ויוציא את בניית חדר המיון לפועל.

ד"ר יצחק זיו-נר, יו"ר ארגון רופאי המדינה ומ"מ יו"ר ההסתדרות הרפואית, אמר כי ביום א' נפלה החלטה אומללה. בניית חדר המיון במיקום כה מרוחק מבית החולים יקשה על התפקוד היומיומי של ביה"ח ועל הניידות של החולים ושל הצוותים הרפואיים.

בניית חדר המיון המרוחק לא יאפשר בניית מנהרה תת קרקעית שתגן על חיי החולים והפצועים שיעברו מחדר המיון לביה"ח.

העם יוצא מהאדישות

ח"כ חיים אורון אמר כי אין שום סיבה בעולם שמזה ארבע שנים לא נבנה חדר מיון באשקלון. כבוד המת הוא ערך, אך כבוד החיים הוא ערך הרבה יותר גדול. המבחן הוא מבחנה של ממשלת ישראל שחושבת כמונו אבל מפעילה שיקולים קואליציוניים.

ח"כ ניצן הרוביץ אמר כי קבוצה קטנה מצליחה להפעיל טרור על העסקנים והמפלגות החרדיות ולכופף את הממשלה. "הפעם באנו לכאן ונמשיך עד שההחלטה תבוטל. למאבק יש סיכוי להצליח, העם יוצא מהאדישות. אם נדע לעשות מאבק נחוש, אני מאמין שאחרי פסח ההחלטה תבוטל וחדר המיון יבנה בצמוד לביה"ח במקום שהיה צריך להיות", סיכם ח"כ הורוביץ.

ראש עיריית אשקלון, בני ועקנין, אמר כי הוא מייצג חצי מיליון איש אותם משרת ביה"ח ברזילי וקרא לראש הממשלה לבטל את ההחלטה. "אם ראש הממשלה ייכנע אנו נשבית את הדרום נבעיר את המדינה", אמר.

ח"כ ד"ר רחל אדטו שיצאה אל המפגינים לאחר השתתפותה בישיבת הוועדה לביקורת המדינה אמרה כי לאחר דיון סוער שנמשך שעתיים, קבעה הוועדה כי החלטת הממשלה שגויה וכי יש לבנות את חדר המיון בברזילי על פי התוכנית המקורית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום