ירידה במספר חולי שחפת בארץ

(0)
לדרג

369 חולי שחפת חדשים התגלו בישראל ב-2008, 85% מהם נולדו מחוץ לישראל. שירותי האבחון והטיפול במחלה ניתנים בחינם לכל חולה, ללא קשר לאופי הביטוח הרפואי שלו

מאת: מערכת zap doctors

במהלך שנת 2008 דווח למשרד הבריאות אודות 369 חולי שחפת חדשים, לעומת 397 חולי שחפת חדשים שהתגלו בשנת 2007. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שמתפרסמים לרגל יום השחפת העולמי שחל היום (ד').

גם השנה, מרבית (85%) החולים נולדו מחוץ לישראל, בעיקר במדינות אנדמיות למחלה. מספר הילדים מתחת לגיל 15 שהתגלה בשנת 2008 היה 16, ומספר החולים שהיתה להם שחפת עמידה לתרופות (MDR) היה 4.

תוכנית לאומית למיגור השחפת

משנות ה-80 אנחנו עדים לעליה בתחלואה בשחפת במדינות מפותחות ובשאר העולם. מסתמן כי מגמה זו התמתנה בשנים האחרונות, ולאחרונה ניתן לזהות ירידה במספר החולים החדשים. בכדי להמשיך ולבלום את התחלואה, פועלת בישראל מאז 1997 התכנית הלאומית למיגור השחפת, בשיתוף עם כל ארבע קופות החולים, באמצעות לשכות הבריאות ובפיקוח המחלקה לשחפת ואיידס. לב התוכנית הוא מתן טיפול תרופתי בהשגחה ישירה לכל אחד מחולי השחפת בארץ. באופן זה ניתן להגיע להחלמה מלאה במרבית המקרים, ולמנוע התפתחות עמידות החיידק לטיפול התרופתי.

בשנים האחרונות הגיעו לארץ מהגרים מבקשי מקלט מאפריקה הדרומית לסהרה, בעיקר רגלית דרך הגבול עם מצרים. צוות המחלקה לשחפת ואיידס פועל יחד עם גורמים תוך משרדיים וגופים חיצוניים על מנת להתמודד עם אתגרים חדשים אלה. בהתאם לקווים המנחים של מערכת השחפת בישראל, ומתוך מטרה למנוע את הרחבת מעגלי ההדבקות, שירותי האבחון והטיפול לשחפת ניתנים ללא תשלום לכל חולה, ללא קשר לאופי הביטוח הרפואי שלו. הטיפול ניתן תוך התייחסות למצבו הרפואי, החברתי והאישי של כל חולה, ומותאם שפתית ותרבותית.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום