'קדושת המתים חשובה יותר לליצמן'

(0)
לדרג

האם החלטת הממשלה להעתיק את חדר המיון בבית חולים ברזילי מחוץ לטווח הקברים במקום קשורה לשיקולי היציבות הקואליציונית? ח"כ אדטו סבורה שכן

מאת: ליאת עיני, כתבת doctors

ניצחונו של סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, במאבק על העתקת חדר המיון בבית החולים ברזילי באשקלון, גררה שורה של התנגדויות ותגובות זועמות. כאמור, אתמול (א') הודיע מנכ"ל משרד הבריאות ד"ר איתן חי עם לסגן השר על סיום תפקידו. סוכם כי ד"ר איתן חי-עם ישמש בתפקידו עד לחפיפה עם מחליפו.

ח"כ אריה אלדד בירך את ד"ר איתן חי עם על החלטתו להתפטר בעקבות תמיכת הממשלה בעמדת סגן שר הבריאות ובניגוד לעמדת כל הדרג המקצועי במשרד. לדבריו, "ההחלטה לבזבז רבע מליון ש"ח ולמקם את חדר המיון הרחק מהבניין הראשי של בית חולים ברזילי היא בגלל שקדושת כמה עצמות השייכות כנראה לפלישתים שמתו לפני אלפיים שנה גוברת על קדושת חייהם של אזרחי ישראל היום. הברכות לחי עם על כי דבק בעמדתו הערכית, והצדק עמו גם אם רוב שרי הממשלה הצטרפו לסגן השר מטעמים קואליציוניים".

"תעודת עניות לממשלת ישראל"

במכתב שנשלח לרה"מ מד"ר לאוניד אידלמן, יו"ר הר"י, נכתב: "לא רק שהמקום החלופי אינו נותן מענה ראוי, באופן אבסורדי עלותו יקרה בכ-90 מליון ש"ח מהתוכנית המקורית. מדובר בעלות אסטרונומית אשר כלל אינה נחוצה. הדבר אבסורדי בעיקר לנוכח הקיצוץ שנעשה לאחרונה בתקציב סל הבריאות".

גם ח"כ ד"ר רחל אדטו סבורה שהחלטת הממשלה התקבלה משיקולים קואליציוניים: "אישור החלטת הממשלה לתוכנית הבינוי החלופית של חדר המיון בבית חולים ברזילי מראה כי שיקולי בריאות ובטחון אזרחי המדינה משניים לשיקולי היציבות הקואליציונית עבור רה"מ נתניהו, וכי הפחד מאיומי בן ברית קואליציוני עולה על אחריותו לציבור הישראלי. חבל כי במקום שהאחראי על מערכת הבריאות, סגן השר ליצמן, יציג בפני הממשלה תוכניות שמאחוריהן אינטרס בריאות הציבור, לנגד עיניו עומדת קודם כל קדושת המתים. משרד הבריאות אינו משרד הדתות, ולצערי ההחלטה היום מטשטשת את הגבולות, ומהווה תעודת עניות לממשלת ישראל".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום