מוצץ מפחית סיכון למוות בעריסה

(0)
לדרג

ממחקרים חדשים עולה כי תינוקות המוצצים מוצץ בזמן השינה מצויים בסיכון מופחת למוות בעריסה. המרכז הרפואי זיו מבצע מחקר לבחינת מנגנון ההגנה של המוצץ. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

ממחקרים חדשים עולה, כי תינוקות המוצצים מוצץ בשנתם מצויים בסיכון מופחת למוות בעריסה. המלצה חדשה שאימצו האקדמיה האמריקנית של רופאי הילדים ומשרד הבריאות הישראלי קובעת כי יש לתת לתינוקות מוצץ במהלך השינה עד גיל שנה, כאמצעי למניעת מוות בעריסה.

"עד היום חוקרים בדקו את הקשר הסטטיסטי שבין מציצת מוצץ בשינה להפחתת סיכון למוות בעריסה", אומר ד"ר ישראל עמירב, מומחה למחלות ריאה בילדים במרכז הרפואי זיו. "לא ברור עדיין איך המנגנון הזה עובד ומה השפעת המוצץ על הורדת השכיחות של מוות בעריסה. ייתכן שהשימוש במוצץ מרחיב את דרכי הנשימה העליונות ומשפר את האוורור של הריאות". במרכז הרפואי זיו יבוצעו בקרוב בדיקות של מנגנון חשוב זה.

במחקר ישתתפו תינוקות בגילאי 0-18 חודשים, שיעברו בדיקות הדמיה של דרכי הנשימה. "הבדיקה תתבצע באמצעות שאיפה פשוטה, עם ובלי מוצץ, של תרסיס מים פיזיולוגיים מסומנים המתפרקים בגוף בתוך כמה שעות. צילום פשוט של הריאות וכימות של החומר המסומן שהגיע אליהן יאבחנו אם אכן המוצץ מרחיב את דרכי האוויר של התינוקות", אומר ד"ר עמירב.

מוות בעריסה עלול להיגרם אצל תינוקות עד גיל שנה, כאשר 90% מהמקרים הם בתינוקות עד גיל שישה חודשים. גם ניתוח שלאחר המוות לא מצליח לקבוע בוודאות את הסיבה לדום הנשימה. למרבה המזל, שכיחות מקרי המוות בעריסה הולכת ופוחתת בזכות הנחיות חדשות מהשנים האחרונות.

הורים המעוניינים לתרום למחקר הרפואי החשוב הזה ולשתף את תינוקם בבדיקה (שאושרה על ידי משרד הבריאות וועדת האתיקה של המרכז הרפואי זיו) מוזמנים ליצור קשר עם ד"ר עמירב - 050-8434139 או עם ד"ר חליחל - 050-8434434.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום