סקס בין גברים עלול לגרום למחלות

(0)
לדרג

מחקר מוכיח: הסיכון של גברים המקיימים יחסי מין עם גברים להדבקה במחלה המועברת במגע מיני גבוה פי 40, בהשוואה לגברים או נשים המקיימים יחסי מין הטרוסקסואלים

מאת: מערכת zap doctors

מתוצאות מחקר שהוצג בכנס ה-2010 National STD Prevention Conference (NSTDP), עולה כי 7% מהגברים האמריקאים דיווחו על קיום יחסי מין עם גבר אחר בשלב כלשהו, וכי הסיכון של גברים המקיימים יחסי עם גברים (men who have sex with men, MSM) להדבקה במחלה המועברת במגע מיני הוא גבוה פי 40, בהשוואה לגברים או נשים המקיימים יחסי מין הטרוסקסואלים.

המחקר נערך מטעם ה-CDC - Centers for Disease Control and Prevention, והחוקרים מסבירים כי בעוד שהיה ידוע כי אוכלוסיית ה-MSM מהווה את מרבית מקרי ההדבקה ב-HIV, המחקר מדגים את הסיכון הגבוה במיוחד להדבקה ב-HIV ועגבת באוכלוסיה זו.

בשלב הראשון העריכו אנשי ה-CDC את גודל אוכלוסיית ה-MSM בארה"ב. בהמשך הם חישבו את שיעורי ההדבקה ב-HIV ועגבת בקבוצה זו, ואז השוו את שיעורים אלו עם שיעורי ההדבקה בקרב נשים וגברים אחרים. למטרה זו ערכו החוקרים חיפוש בספרות ואיתרו שבעה סקרים רחבי היקף שנערכו בארה"ב.

ה-CDC מעריך כי קבוצת ה-MSM מהווה כ-2% (טווח 1.4%-2.7%) מכלל אוכלוסיית ארה"ב בגיל 13 שנים ומעלה, ו-4% (טווח 2.8%-5.3%) מכלל הגברים האמריקאים. עם זאת, החוקרים מציינים כי נצפתה שונות בתוצאות ע"פ שנת הדיווח. אחוז הגברים שקיימו יחסי מין עם גברים בשנה האחרונה היה 2.6%, ו-4% ב-5 השנים האחרונות. 7% מהגברים דיווחו כי קיימו אי פעם יחסי מין עם גבר אחר.

השלכות בריאותיות להתנהגות המינית

תוך שימוש בשיעור ה-MSM של 4% במהלך 5 השנים האחרונות, העריכו החוקרים כי שיעור אבחנות ה-HIV החדשות באוכלוסיה זו גבוה פי 44 מזה של גברים אחרים, וגבוה פי 40 מזה של נשים. שיעור אבחנת עגבת ראשונית ושניונית בקרב אוכלוסיית ה-MSM היה גבוה פי 46 מזה של גברים אחרים, וגבוה פי 71 מזה של נשים.

כעת בודקים אנשי ה-CDC את שיעורי ה-MSM ע"פ גיל וגזע, וכן באוכלוסיות בסיכון מוגבר להדבקה ב-HIV דוגמת מזריקי סמים. מומחה מהתחום ציין כי תוצאות המחקר אמינות. לדבריו, נהוג לחשוב כי שיעור ה-MSM במבוגרים באופן כללי עומד על 2-5%, ובמחקר הנוכחי נמצאו תוצאות דומות. המומחה הדגיש כי חשוב שהרופאים והמטופלים יוכלו לנהל דיון פתוח על ההעדפה המינית, ההתנהגות המינית, וההשלכות הבריאותיות הכרוכות.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום