תנודות במשקל עלולות לגרום לשבץ

(0)
לדרג

האם יציבות במשקל מונעת מחלות? מחקר חדש מצביע על קשר בין תנודות במשקל הגוף לבין סיכון גבוה יותר לשבץ מוחי ומחלת לב כלילית

מאת: מערכת zap doctors

מתוצאות מחקר שפורסם בכנס ה-Cardiovascular Disease Epidemiology and Prevention and Nutrition, Physical Activity, and Metabolism 2010 עולה כי בקרב אנשים עם משקל גוף תקין, נמצא קשר בין תנודות במדד מסת הגוף (BMI) ובין סיכון מוגבר למחלה קרדיווסקולארית.

החוקרים מדווחים כי לאנשים שחוו תנודות במשקל גופם נמצא סיכון קרדיווסקולארי דומה לאנשים עם עודף משקל, בעוד שבאנשים עם עודף משקל ותנודות במדד מסת הגוף לא נצפתה תוספת סיכון מעל הסיכון הקיים, הכרוך במשקל גופם הגבוה.

מטרת המחקר הייתה להעריך האם לשינוי במשקל הגוף לאורך שנים יש השפעה על הסיכון הבריאותי. החוקרים בדקו נתונים על 1,429 משתתפים בגיל 40-50 שנים מה- Framingham Heart Study, על מנת להעריך את ההשפעה של מצב המשקל הכולל והתנודות במשקל הגוף. תנודות במשקל הגוף הוגדרו כשינוי ביחידת BMI אחת במהלך פרק זמן של שנתיים.

סיכון גבוה לאירוע קרדיווסקולארי

מתוצאות המחקר עולה כי בהשוואה למשתתפים עם משקל גוף תקין ועקומת משקל תקינה, במשתתפים עם משקל גוף תקין שחוו תנודות במשקל גופם נצפה סיכון גבוה ב-50% לאירוע קרדיווסקולארי וסיכון גבוה ב-40% לתמותה קרדיווסקולארית. בנוסף נמצא קשר בין תנודות במשקל הגוף ובין סיכון גבוה יותר לשבץ מוחי ומחלת לב כלילית.

החוקרים מציינים כי למשתתפים עם עודף משקל ששמרו על משקל יציב ללא תנודות ולמשתתפים עם עודף משקל שחוו תנודות במשקלם, נמצא סיכון דומה לאירועים קרדיווסקולאריים, צרברווסקולאריים ומחלת לב כלילית. הם מסבירים כי זהו ממצא מעודד, שכן אנשים עם עודף משקל חווים לעיתים קרובות תנודות במשקל גופם בשל ניסיונות ירידה במשקל, ולאור התוצאות ניתן לומר שניסיונות אלו, גם אם כושלים, אינם כרוכים בסיכון קרדיווסקולארי מוגבר.

החוקרים מסכמים כי מומלץ לאנשים עם משקל גוף תקין להקפיד על משקלם, שכן תנודות במשקל הגוף באוכלוסיה זו נקשרו לסיכון קרדיווסקולארי מוגבר.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה - הפורום הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום