'להקים אגף הפריה חוץ גופית בגליל'

(0)
לדרג

ועדת העבודה הרווחה והבריאות קוראת לממשלה להקים יחידת הפריה חוץ גופית בגליל. כיום, בכל אזור הגליל המערבי בו מתגוררים 650 אלף תושבים אין אף יחידה כזו

מאת: מערכת zap doctors

ועדת העבודה הרווחה והבריאות דנה אתמול (ג') בהצעה לסדר של ח"כ ד"ר רחל אדטו בנושא חוסר ביחידת הפריה חוץ גופית (IVF) בגליל. הדיון כלל את מנכ"ל משרד הבריאות ד"ר איתן חי-עם, חברי כנסת ואנשי המקצוע. ב-2006 הוחלט בממשלה כי לכל 300 אלף אזרחים תוקצה יחידת IVF. בקבלת ההחלטה האוכלוסייה בישראל מנתה 7.2 מיליון איש וכיום המספר עלה מעבר ל-7.5 מיליון. לאור זאת, הוועדה קראה למדינה להקים יחידה נוספת, באזור הצפון בו קיים המספר הגדול ביותר של תושבים ליחידה.

"לא הגיוני ואסור להתיר מצב בו בעוד בתל אביב והמרכז ישנן 11 יחידות IVF ובירושלים ישנן 4 יחידות, בכל אזור הגליל המערבי בן ה-650 אלף תושבים לא תהיה אף יחידה", אומרת ח"כ ד"ר רחל אדטו. "אסור לקבל את העובדה כי בתקופה קריטית זו של טיפולי ההפריה נשים צריכות לנסוע מרחק רב מדי יום לאורך תקופה של שבועיים לפחות לחיפה ואף למרכז. החוסר ביחידת IVF בגליל המערבי הוא הביטוי הקלאסי לפערים הרפואיים בין מרכז לפריפריה".

להעביר תקנים לאזור הפריפריה

מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר חי-עם, הסביר כי משרדו תומך בהקמת יחידה באזור: "הוכח כי למצבה הנפשי של אישה ישנו משקל משמעותי על הצלחת תהליך ההפריה, לכן במקרה בו אשה צריכה לקחת שלושה אוטובוסים כדי להגיע ולקבל את טיפול ההפריה - אין סיכוי שהטיפול יצליח. חבל לכולנו על הכסף ועל המאמץ הרב המתבזבז".

המנכ"ל דיבר על חשיבות פתיחת יחידה זו בבית החולים נהריה: "משרד הבריאות מנסה למשוך את הטובים ברופאים לאזורי הפריפריה ובמציאות כמו בדוגמה לפנינו, כאשר בבית החולים באגף לבריאות האישה אין יחידת IVF, לטובי הרופאים בתחום פשוט אין מה לחפש במקום".

הוועדה דנה בפתרון שהעלה בעבר סגן השר, הרב יעקב ליצמן, למדוד לפי הצלחה את היחידות השונות להפריה חוץ גופית בישראל, תוך כוונה לסגור יחידה כושלת ולהעביר את התקן לאזורי הפריפריה.

בואו לדבר על זה בפורום פריון האישה והפריה חוץ גופית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום