"הממשלה כשלה בתחום הבריאות"

(0)
לדרג

כך אומרת ח"כ רחל אדטו, אשר הגישה הצעת אי אמון בממשלה על רקע הניהול הכושל של מערכת הבריאות בשנה האחרונה

מאת: מערכת zap doctors

ח"כ ד"ר רחל אדטו הגישה אתמול (ב') מטעם סיעת קדימה הצעת אי אמון בממשלת ישראל על הצורה הכושלת בה ניהלה את מערכת הבריאות בשנה האחרונה. ח"כ אדטו: "ממשלת ישראל כשלה בהתמודדותה עם מערכת הבריאות. הנהגה פוליטית בישראל שאינה חומלת, אינה רגישה, ואינה רואה את סבל החולים - לא ראויה להיות הנהגה"

ח"כ אדטו דנה בכשלים החוזרים שאפיינו את צורת ניהול מערכת הבריאות על ידי ראש הממשלה ושר הבריאות, בנימין נתניהו, החל מהשבעת הממשלה בתחילת דרכה, בה לא נמצא אף שר שהיה מעוניין בתיק הבריאות, ועד ההחלטה מיום רביעי האחרון שהתקבלה במשרד רה"מ כי הקמת חדר המיון בבית החולים באשקלון תועתק למיקום אחר מהתכנון המקורי בתוספת עלות של 160 מיליון ש"ח ובסיכון בטיחותם של תושבי האזור. בנוסף, היא התייחסה לאוזלת היד של הממשלה בהתמודדות עם בעיות כגון מחסור במיטות אשפוז, מצבם המחפיר של המוסדות לבריאות הנפש וחוסר השוויון במערכת הבריאות.

"הכל מותר בשם ההישרדות הפוליטית"

בהצעת אי האמון הוצגה הפגיעה חסרת התקדים של ממשלת נתניהו בסל התרופות. כמו-כן, ד"ר אדטו דנה בשיקולים הפוליטיים והתקשורתיים של ראש הממשלה הפוגעים בהחלטות המקצועיות של משרד הבריאות דוגמת ההחלטה החפוזה לרכוש 7.5 מיליון חיסונים, כאשר בסופו של דבר רק 650 אלף אזרחים התחסנו בעוד שראש הממשלה עצמו לא התחסן.

"ביום חמישי האחרון הייתה חציית קו אדום", אמרה ד"ר אדטו. "בלשכת ראש הממשלה הוכרעה טובת קדושת המתים ולא טובת החיים. ראש הממשלה העדיף לשמור על שלמות הקואליציה לאחר שסגן השר איים בהתפטרות במקום שיקולים עניינים לטובת תושבי אשקלון והסביבה - ההחלטה לבנות חדר מיון בבית החולים אשקלון באזור מגרש חניה רחוק ממחלקות האשפוז הינה החלטה אומללה שעולה 160 מיליון ש"ח נוספים, דחייה של שנה לפחות עד תחילת הבנייה".

בואו לדבר על זה בפורום סל תרופות - מידע וייעוץ.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום