שפעת החזירים: רק 600 אלף חוסנו

(0)
לדרג

4.9 מיליון חיסונים נגד שפעת החזירים נותרו על המדפים. ח"כ רחל אדטו: "החלטתו של ראש הממשלה להקציב 450 מיליון ש"ח היתה פזיזה"

מאת: מערכת zap doctors

מליאת הכנסת דנה אתמול (ד') בשאילתא של ח"כ ד"ר רחל אדטו לסגן שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, בנושא "תקציב התמודדות עם מגפת השפעת העולמית". ד"ר אדטו שאלה את סגן שר הבריאות אודות ניצול התקציב.

עודף של עשרות מיליוני שקלים

מעבר לשני מיליון החיסונים שיוחזרו ולעובדה כי עד כה התחסנו רק כ-600 אלף אזרחים למרות כל מאמצי ההסברה, בתשובתו של סגן השר התגלה כי במספר סעיפי תקציב נמצא עודף לא מנוצל של עשרות מיליוני שקלים.

בסעיף הקמת מעבדות חדשות ותגבור המעבדות הקיימות שתוקצב בסך 24 מיליון ש"ח, נוצלו רק 5 מיליון ש"ח. בסעיף הצטיידות בתרופות נוספות לטיפול בשפעת בסך 34 מיליון ש"ח נשאר עודף של 4 מיליון ש"ח. למרות ניצול 13 מיליון ש"ח להסברה ופרסום, נותר עודף של 6 מיליון ש"ח. להשוואה, יש לזכור כי התקציב השנתי של סעיף ההסברה ופרסום במשרד הבריאות עומד על מיליון ש"ח בלבד.

לאור העובדה כי בוצע קיצוץ רוחבי מתקציבי משרדים אחרים, השיב סגן השר כי העודפים יוחזרו למשרד רה"מ.

"תשובתו של סגן שר הבריאות מעידה בפעם נוספת כי החלטתו של ראש הממשלה להקציב 450 מיליון ש"ח היתה פזיזה", אומרת ח"כ רחל אדטו. "תקציבי תוכניות חשובות במשרדים חברתיים קוצצו למימון מטרה זו ללא הצדקה. מעבר לנתונים שהציג סגן השר, יש לזכור כי למרות החזרת שני מיליון חיסונים, במחסני משרד הבריאות עדיין נותרים 4.9 מיליוני חיסונים כאבן שאין לה הופכין".

בואו לדבר על זה בפורום שפעת החזירים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום