אין קשר בין חיסונים לאוטיזם

(0)
לדרג

הירחון Lancet פסל מחקר שפירסם בעבר והראה קשר בין חיסון כנגד חצבת, חזרת ואדמת לבין אוטיזם. הסיבה - חוקרים שעמדו בראש המחקר פעלו בצורה לא אחראית

מאת: מערכת zap doctors

מהצהרה שיצאה מטעם ירחון The Lancet עולה כי העיתון שב בו מפרסום מחקר בשנת 1998 לפיו יתכן וקיים קשר בין אוטיזם ובין החיסון הניתן בגיל הילדות כנגד חצבת, חזרת ואדמת (Measles, Mumps, Rubella, MMR).

אנשי המערכת מציינים כי ב-186 שנות קיומו של הירחון המדעי נמשכו חזרה רק כ-10-15 מאמרים. הודעתם הנוכחית מגיעה בעקבות ממצאי ה-U.K. General Medical Council (GMC), לפיהם החוקרים אשר עמדו בראש אותו מחקר פעלו בצורה לא הגונה ולא אחראית בעבודתם.

כך למשל, מציינים אנשי העיתון כי בעוד שנטען במחקר כי 12 ילדים חולים שנכללו בו היו חולים עוקבים, נתגלה בעקבות חקירת ה-GMC כי המדובר היה בילדים אשר נבחרו במיוחד להשתתפות במחקר. בנוסף, המחקר לא אושר על ידי ועדת האתיקה המתאימה כפי שנטען בו.

לפיכך, מצהירים אנשי מערכת ה-Lancet כי הם מבקשים למחוק לחלוטין את המחקר מרשומותיהם. פירוש הדבר שהמחקר לא ייחשב עוד לחלק רשמי מהספרות המדעית.

עורכת עיתון ה-British Medical Journal - BMJ מביעה את תקוותה כי צעד זה יסייע בהשבת האמון בחיסון חשוב זה וכן במהימנותה של הספרות המדעית.

התנערות מן הממצאים

ראוי לציין כי בשנת 2004, עשרה מבין 13 כותבי המשנה החתומים על המחקר התנערו מממצאיו. על אף שבמחקר לא נטען כי הודגמה הוכחה מוחלטת לקיומו של קשר בין חיסון ה-MMR ובין אוטיזם, הרי שדיווחים אודותיו בספרות הפופולארית הציתו פאניקה בציבור, דבר שהביא לירידה דרמטית בשיעור ההתחסנויות.

כמו כן, מחקרים קפדניים נוספים שנערכו בשאלה זו לא מצאו קשר בין אוטיזם ובין חיסון ה-MMR. בשנה שעברה, ה-US "Vaccine Court" דחה תביעות אמריקאיות אשר לטענתן קיים קשר אפשרי בין החיסון ובין ההתפתחות של אוטיזם.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום חיסונים לילדים
פורום אוטיזם - תמיכה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום