ניתוח פלסטי באף: סיבוכים ורשלנות

(1)
לדרג

מריח לא טוב: במקרה של ניתוח אף כושל מומלץ לפנות לעורך דין ולהגיש תביעה על רשלנות רפואית. כל הסיבות והעצות - בכתבה שלפניכם

מאת: מערכת משפטי

כשהיית די צעיר וסבלת מאף נשרי, תמיד חלמת על היום שבו תוכל להרוויח כסף ולעבור את הניתוח המיוחל, ניתוח פלסטי באף. ניתוח אף פלסטי הוא אחד הניתוחים הפופולאריים והנפוצים ביותר בישראל ובעולם כולו. האף הוא איבר בולט, ואנשים רבים מבקשים לשפר את מראהו. בהתאם לכך, ישנם מקרים רבים בהם תוצאות הניתוח לא טובה, וישנו חשד לרשלנות רפואית.

ניתוח פלסטי באף הפך בשנים האחרונות לנפוץ גם בקרב בני נוער, אך לא מומלץ לבצע ניתוח כזה לפני גיל 16, שכן רק בשלב זה מסתיימת התפתחות השלד הגרמי והסחוסי של האף. ישנם אנשים שנולדו עם אף גבנוני, גדול, רחב, נשרי או מחודד, והם מעוניינים לשנות אותו על-ידי ניתוח אף פלסטי, כדי לשוות לפניהם מראה נאה יותר.

המטרה של ניתוח פלסטי היא להעניק לאף מראה מעודן יותר שמתאים לפנים. כתוצאה מהניתוח ישנן צלקות, אך בדרך כלל הן מוסתרות בתוך האף ומאפשרות תוצאה אסתטית טובה.

סיבוכים אפשריים

לפני הניתוח המנתח הפלסטי חייב לבדוק את האף מבחוץ ומבפנים. הוא צריך לבדוק יש סטייה של מחיצת האף, שיכולה לגרום לחסימה אפשרית של דרכי האוויר וקשיים בנשימה או לפוליפים שגם הם עלולים לחסום את מעבר האוויר. התעלמות מבעיות אלו בזמן, דהיינו: לפני ביצוע הניתוח, עלולה לגרום לבעיות נשימה קשות אחרי הניתוח.

סיבוך אפשרי נוסף הוא תוצאה אסתטית לא טובה ואף לא ריאלית, כגון אף לא סימטרי, אף עקום וכד'. סיבוך כזה יכול להוביל לפגיעה בביטחון העצמי ובדימוי הגוף.

עילה לתביעה בשל רשלנות רפואית

לפני כל ניתוח, הרופא המנתח חייב לתת הסברים מפורטים ומלאים למטופל שיאפשרו לו לשקול את הסיכונים בניתוח אל מול הסיכויים, ולבחור בצורה מושכלת אם לעבור את הניתוח או לא. בניתוחים לא דחופים ושמבוצעים מבחירה, כמו ניתוח פלסטי באף שמטרתו בדרך כלל אסתטית בלבד, הרופא המנתח חב בחובת גילוי מוגברת. על-כן, במקרה שבו נגרם סיבוך בזמן ניתוח אף, כמו למשל תוצאה אסתטית לא סבירה או חסימת דרכי האוויר, הרי שאם המטופל לא קיבל הסבר מלא ומפורט על הניתוח והשלכותיו, יהיה אפשר לתבוע את הרופא המנתח, ולבקש מביהמ"ש שיפסוק פיצויים בשל רשלנות באי קבלת הסכמה מדעת לניתוח.

בנוסף, כמו בכל ניתוח, אם הניתוח הפלסטי לא יבוצע על-ידי רופא מיומן ובתנאים נאותים, וייגרם למנותח סיבוך כלשהו, תעמוד למנותח עילת תביעה בשל רשלנות רפואית במהלך הניתוח.

לאחר ביצוע הניתוח, הרופא חייב להמשיך לעקוב אחרי החלמת המנותח, ולדאוג לכך שהאף מחלים בצורה משביעת רצון. אי מעקב נאות, גם הוא יכול להוות עילה לתביעה בשל רשלנות רפואית.

עצה: אדם שעובר ניתוח פלסטי באפו צפוי לשינוי לא קטן במראה הפנים שלו. לכן, חשוב לדעת את כל הפרטים הקשורים לניתוח לפני ביצוע הניתוח. עם זאת, גם אם נזהרתם ובדקתם ככל יכולתכם, אתם יכולים להיפגע כתוצאה מרשלנות רפואית. במקרה של ניתוח אף שבעקבותיו נגרם לכם נזק, תוכלו לפנות לעורך דין ולהגיש תביעה מתאימה.

לכתבות נוספות בתחום רשלנות רפואית בניתוח

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום רשלנות רפואית

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום