חופשת לידה תוארך לחצי שנה

(0)
לדרג

הוועדה לקידום מעמד האשה אישרה בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק הקובעת: יולדת שעבדה יותר משנה במקום עבודתה רשאית לצאת לחופשת לידה בת 26 שבועות

מאת: מערכת zap doctors

הוועדה לקידום מעמד האשה בראשות ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד) אישרה אתמול (ב') לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק להארכת חופשת לידה (התש"ע - 2009) של חברות הכנסת דליה איציק וציפי חוטובלי.

לפי הצעת החוק, עובדת שעבדה מעל שנה תהיה זכאית לחופשת הלידה של 26 שבועות, כאשר 14 שבועות הינם בתשלום ו-12 שבועות ללא תשלום. ההגנות על העובדת במהלך 12 השבועות תהיינה זהות להגנות על עובדת הנמצאת בחופשת לידה. בנוסף לכך, עובדת זו תזכה לזכויות הפנסיה המגיעות לה בגין התקופה לאחר שהשלימה שנה נוספת במקום עבודתה מרגע חזרתה מהחופשה הכוללת, לפי סיכום שהגיעו אליו עם נציגי התעשיינים והיו"ר שרגא ברוש.

שמירת זכויות הפנסיה

עובדת שעבדה פחות משנה לפני הלידה תהיה זכאית ל-14 שבועות חופשת לידה בתשלום ולחופשה ללא תשלום שאורכה יהיה כרבע מהתקופה שהיא עבדה לפני הלידה. בתקופה זו יישמר מקום עבודתה של העובדת וההגנות עליה יהיו זהות להגנות על עובדת בחופשה ללא תשלום.

ח"כ ציפי חוטובלי "הגענו להישג גדול אשר מיטיב עם היולדות ומאפשר למי שעבדה יותר משנה במקום עבודתה לצאת לחופשת לידה בת 26 שבועות ובנוסף לכך מיטיב עם מצבה של עובדת שעבדה פחות משנה, אשר זכאית כעת להאריך את חופשת הלידה ללא תשלום. הישג נוסף שהגענו אליו הוא שמירת זכויות הפנסיה בתנאים מסוימים לעובדת שעבדה יותר משנה ולקחה את כל משך חופשת הלידה הארוכה".

בואו לדבר על זה בפורום זכויות נשים בהריון ולאחר לידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום