האם הפלה היא רצח?

(0)
לדרג

הוועדה לקידום מעמד האשה קיימה דיון בעקבות הודעת הרבנות הראשית על התגייסותה לצמצום מספר ההפלות בישראל. ח"כ חוטובלי: "החוק קובע את הקריטריונים"

מאת: מערכת zap doctors

הוועדה לקידום מעמד האשה קיימה ישיבה בנושא צמצום הפלות של הרבנות הראשית. הדיון בוצע בעקבות פרסום כי הרבנות הראשית מתגייסת לצמצום מספר ההפלות בישראל וכי הרבנים הראשיים הודיעו שהם יחדשו את עבודת הוועדה המיוחדת שהוקמה בעבר ברבנות לעידוד ילודה ומניעת הפלות. עוד פורסם כי הרבנים שיגרו אל רבני יישובים, שכונות וקהילות מכתב הקובע כי הרוב המכריע של ההפלות הינן בלתי הכרחיות ואסורות באיסור חמור על פי ההלכה וכי הוועדה פועלת למציאת דרכים לצמצומן.

"בשונה מהמצב בארה"ב, בו קיים מאבק מול הנצרות הרואה בהפלה רצח, הרי שההלכה היהודית מאפשרת ביצוע הפלות במקרים רבים בהם נשקפת סכנה לאם או לעובר", אמרה ח"כ ציפי חוטובלי, יו"ר הוועדה. "ולכן באופן מעשי, לא קיימת התנגשות בין ההלכה היהודית לחוק הישראלי. החוק הוא זה שקובע את הקריטריונים וחשוב מאוד לא לבלבל בין הביקורת על החוק לבין הביקורת על הרבנות. בנוסף, חשוב לספק לכל אישה מידע רחב ככל הניתן ויש לעודד כל מידע אמיתי שיתרום לקבלת החלטה שקולה לפני ביצוע הפלה".

הצעת חוק לביטול ועדת ההפלות

ח"כ אורית זוארץ מקדימה, יוזמת הדיון אמרה כי "הרבנים הראשיים לישראל המקבלים שכרם מהמדינה ואמורים לייצג אותה ואת עמדותיה מנסים, באמצעות אמירות שאין להן מקום בחברה דמוקרטים ופלורליסטית, להפחיד נשים שיימנעו מביצוע הפלה ואני חושבת שאין לכך מקום. הגשתי הצעת חוק לביטול ועדת ההפלות (ההשפלות) המתנהלת בישראל, שמטרתו לא לעודד הפלות, אלא לבטל את הוועדה ולהתאים החוק למציאות ולצרכים".

ח"כ ניצן הורוביץ ממרצ, שיזם את הדיון יחד עם ח"כ זוארץ, אמר כי "בארה"ב סוגיית ההפלות היא סוגיה פוליטית מרכזית ולצערי יש גורמים המבקשים להפוך זאת גם כאן לסוגיה פוליטית כדי להפיק רווח. להפוך את גוף האשה וחייה הפרטיים לסוס פוליטי זהו דבר בזוי. הרבנות הראשית אינה אמורה לעסוק בסוגיית הפסקת הריונות ולחלק חומר תעמולה והיא אינה מקבלת תקציבים לצורך עניין זה".

הרבנות הראשית מעוניינת לעודד ילודה

לדברי ח"כ ניסים זאב מש"ס, "הפלות זו קטסטרופה מהלכת. לפי התורה זהו רצח עוברים במעי אמם. הגשתי הצעת חוק שקובעת כי יש להגביל את נושא ההפלות עד שבוע 22 להריון, שכך לפחות נהיה כמו כל המדינות בעולם - אפילו המקלות ביותר".

הרב יהודה דרעי, רב העיר באר שבע ויו"ר הוועדה לעידוד ומניעת הפלות של הרבנות הראשית אמר בדיון: "התורה אומרת במפורש - הפלה היא רצח. תפקידי מועצת הרבנות הראשית בהתאם לחוק הינם מתן תשובות וייעוץ בענייני הלכה לציבור השואלים וקירוב הציבור לערכי התורה, ולכן לרבנות יש סמכות וזו אף חובתה ובשביל זה אנו מקבלים שכר מהמדינה. אנו רואים בתופעת ההפלות מגפה של ממש ואין דבר חשוב יותר על סדר היום הציבורי מאשר עידוד ילודה ומניעת הפלות. הפצנו פסק הלכה שאומר שהפלת עובר היא רצח ובנוסף הפצנו מכתב לכל רבני ישראל שיקדישו בשבת בה מועלית פרשת שמות לנושא זה. אנו רוצים שהוועדות החוקיות יחמירו יותר באישור ההפלות; אנו רוצים שמדינת ישראל תאכוף החוק ותמנע העבירה עליו על-ידי קיום הפלות בלתי חוקיות ואנו מבקשים להגביר את המודעות בקרב נשים על המשמעות של הפלה".

"לא אסבול שיקראו לרופאים שעוסקים בכך רוצחים", אמר ד"ר גדעון קופרניק מקופת חולים כללית. "העיסוק שלנו הוא בדיוק הפוך, הצלת חיים. העמותות הפועלות מפחידות נשים, מראות להן תמונות של עוברים ולוחצות עליהן שלא לעבור הפלה".

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום רפואה ומשפט
פורום גלולות ואמצעי מניעה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום