מחקר: הורדת רמת הסיכון בצנתור

(0)
לדרג

רפואה שנת 2010: מחקר חדש במרכז הרפואי בני ציון בודק את האפשרות להורדת סיכונים בצנתור, בעזרת פילטר שמגן על כלי הדם במהלך הפעולה

מאת: מערכת zap doctors

מכון הלב והיחידה לטיפול נמרץ לב במרכז הרפואי "בני ציון", משתתפים בימים אלה במחקר שמתקיים לראשונה בעולם ועוסק בפילטר ייחודי המיוצר על ידי חברת גארדיה מדיקל, שתפקידו להגן על כלי הדם בזמן ביצוע צנתורים, ולאפשר לטפל בצורה בטוחה ויעילה בחולים ברמת סיכון גבוהה הזקוקים לצנתור.

"במהלך צנתור יכולים להשתחרר למחזור הדם חלקיקים, שעלולים לגרום נזק למטופל. לשם כך אנו נעזרים בפילטרים שתפקידם למנוע את הגעת החלקיקים לתוך מחזור הדם", אומר פרופ' אורי רוזנשיין, מנהל מחלקת הקרדיולוגיה במרכז הרפואי בני ציון. "לפני פעולת הצנתור ממוקם הפילטר באזור קידמי לאזור הפגוע בו קיימת חסימה של כלי הדם, ומשמש מעין מטריה ללכידת החלקיקים שעלולים להיווצר ולהשתחרר לדם בעת פתיחתו של כלי הדם שהוצר. עם סיום פתיחת כלי הדם נאסף הפילטר, יחד עם החלקיקים שנלכדו בו, ומוצא מן הגוף. לכידת ואיסוף חלקיקים אלו, והוצאתם מהגוף חשובה למניעת תופעות של חסימת כלי דם, אוטם שריר הלב וסיבוכים נלווים באזור המטופל ובאזורים שונים בגוף.

הפילטר מונע סיבוכים

לדברי פרופ' רוזנשיין, "האביזר הראשון שבו משתמש הרופא המצנתר בכל תהליך צנתור בכדי להגיע לכלי הדם הפגוע הוא תיל מנחה. ישנם סוגים שונים של תילים מנחים המותאמים לטיפול על פי מבנה כלי הדם והאזור הפגוע. רוב הפילטרים המשמשים לצנתור, מלבד הפילטר שבו אנו עורכים את הניסוי, מורכבים מראש על תיל מנחה והם מוגבלים לכמות חולים מצומצמת, מכיוון שלרופא המבצע אין אפשרות לבחור את התיל המנחה המתאים ביותר לטיפול שבו הוא מעוניין להשתמש בצנתור".

פרופ' רוזנשיין מסביר כי "הייחודיות בפילטר הספציפי שבאמצעותו אנו עורכים את הניסוי, היא בכך שהוא אינו מורכב על תיל מנחה מסוים, כמו פילטרים אחרים בשוק, והתקנתו אפשרית על כל תיל שבו בוחר המצנתר להשתמש. נעילתו של הפילטר החדש על התיל המנחה שנבחר על ידי הרופא כמתאים ביותר לטיפול הספציפי, מאפשרת חופש בחירה בתילים שונים בתהליך הצנתור, כתוצאה מכך השימוש קל ופשוט, וניתן להשתמש בו ברוב הצנתורים".

במחקר זה יגויסו חולים לאחר ניתוח מעקפים הסובלים מהיצרות בשתל ורידי. פתיחת (צנתור) חסימת שתל ורידי מאופיינת בשחרור חלקיקים רבים לזרם הדם. הפילטר החדש מיועד לסינון וללכידת החלקיקים הנוצרים ומונע סיבוכים נלווים של חסימת כלי דם והפרעות בזרימה תקנית של הדם.

חולים המעוניינים לקחת חלק במחקר יכולים לפנות למחלקה הקרדיולוגית במרכז הרפואי "בני ציון": 04-8359750.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה וצנתורים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום