ויטמין D מסייע לחולי צהבת

(0)
לדרג

מחקר ישראלי לטיפול בכבד קובע: הוספת ויטמין D לטיפול השגרתי לחולי צהבת נגיפית מסוג C מעלה את סיכויי ההצלחה של הטיפול מ-48% ל-96%

מאת: מערכת zap doctors

חידוש עולמי בעל חשיבות מקצועית הוצג החודש בכנס הבינלאומי "AAsld", הכנס הגדול והחשוב ביותר בעולם בתחום רפואת הכבד, שהתקיים בבוסטון. ממצאי המחקר הוצגו על ידי מומחים מישראל: ד"ר עאסי נימר, מנהל מרפאת הכבד במרכז הרפואי זיו בצפת ומרצה בכיר בפקולטה לרפואה בטכניון וד"ר אבו מוך, מומחה למחלות כבד בבית החולים הלל יפה.

המומחים הציגו מחקר על האפקט החיובי של הוספת ויטמין D לטיפול השגרתי הניתן לחולי צהבת נגיפית מסוג C. במחקר נבדקו 90 חולי צהבת נגיפית מסוג C המטופלים במרכז הרפואי זיו ובבית החולים הלל יפה. המחקר ארך 24 שבועות, ובמהלכן קיבלו 60 מטופלים את הטיפול השגרתי ללא תוספת ויטמין D ו-30 מטופלים קיבלו את הטיפול השגרתי בתוספת ויטמין D. בדיקת הוירוס נעשתה בשבוע ה-12 למתן הטיפול, והעלתה כי בשבוע זה סולק הוירוס אצל 48% מהחולים שקיבלו את הטיפול השגרתי ללא תוספת ויטמין D, לעומת 96% מהחולים שקיבלו את הטיפול השגרתי בתוספת ויטמין D.

ד"ר עאסי נימר אומר, כי תוצאות המחקר מהוות חידוש עולמי. ממצאים נוספים, שנבדקו לאחר השבוע ה-12 למתן הטיפול ובסיום המחקר, מחזקים את יעילות הטיפול החדש ויוצגו באפריל 2010 בכנס האירופי "EAS" לחקר הכבד.

80% מהישראלים סובלים ממחסור בויטמין D

ויטמין D נחשב לתורם עיקרי לבניית הסידן בעצמות. מחקרים חדשים מגלים, כי הויטמין מסייע גם למניעת מחלות רבות, מסרטן ועד סוכרת נעורים ומחלות של המערכת החיסונית. מתברר שרוב בני האדם בעולם המערבי, העובדים במקומות סגורים ואינם נחשפים לשמש, סובלים ממחסור בויטמין החיוני. למעשה, בעולם כבר התחילו לדבר על המחסור בויטמין D במונחים של מגפה. לפי מחקרים שנערכו בישראל בשנים האחרונות, אפילו בישראל שטופת השמש סובלים 80% מהתושבים ממחסור בויטמין D.

צהבת מסוג C נגרמת על ידי וירוס התוקף את הכבד. במשך הזמן עלולה המחלה לגרום לנזקים בלתי הפיכים לכבד, כמו שחמת הכבד, סרטן וכשל תפקודי של הכבד. רוב בני האדם החולים בדלקת הכבד מסוג C אינם מודעים לכך, עד שלכבד כבר נגרם נזק. התהליך עשוי להתפרש על פני מספר שנים. חלק מהלוקים בדלקת הכבד מסוג C מחלימים ממנה לחלוטין, אולם רוב הנדבקים בוירוס מפתחים מחלה ארוכת טווח.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות כבד - אבחון וטיפול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום