אושר: תורמי איברים יקבלו פטור

(0)
לדרג

הכנסת אישרה את תיקון החוק הקובע כי תורם איבר בחייו יהיה זכאי לפטור מתשלום דמי ביטוח בריאות. ח"כ אריה אלדד: "אין בהטבה זו זיקה כלשהי לסוגיית סחר באברים"

מאת: מערכת zap doctors

הצעת חוק של ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי), בנוגע לזכאות לפטור מדמי ביטוח לתורמים איברים - עברה אתמול (ב') בקריאה שניה ושלישית.

"חוק השתלת אברים, התשס"ח-2008, מסדיר את נושא תרומות איבר מן החי ומן המת", אומר ח"כ אלדד. "התיקון המוצע בזה מבקש לקבוע כי אדם התורם איבר מאבריו, בחייו, לצורך השתלה בגופו של אדם אחר שזקוק לאיבר מסיבות רפואיות, יהיה זכאי לפטור מתשלום דמי ביטוח בריאות לתקופה שיקבע סגן שר הבריאות".

עידוד תרומות איברים

בהצעת החוק נשמר הקשר הענייני בין הפטור מתשלום דמי ביטוח בריאות לבין תחום הבריאות - אדם המבקש לתרום איבר נבדק על ידי ועדת הערכה, הבוחנת בין היתר אם הסכמתו אינה מסכנת את בריאותו ואינה נובעת מלחץ כלכלי. על הוועדה לוודא כי תורם איבר מסכים ביודעין לפגוע בבריאותו למען המטרה האמורה; לכן מתן פטור מתשלום דמי ביטוח בריאות לתקופה מוגבלת, לא יהיה בו כדי לעודד אדם לתרום איבר מאבריו ממניע שאינו הצלת חיי אדם.

לדברי ח"כ אלדד, "מאגר תורמי האברים מן החי הוא מועט ביותר. על מנת לעודד תרומות אלו יש לסייע לתורם ככל הניתן שלא בדרכי סחר באברים. אדם אשר תרם מגופו עבור בריאותו של חולה אחר, זכאי וראוי כי מדינת ישראל תכיר במחויבותה כלפיו ותפטור אותו מתשלום דמי ביטוח בריאות ממלכתי. אין בהטבה זו זיקה כלשהי לסוגיית סחר באברים".

בואו לדבר על זה בפורום רפואה ומשפט.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום