80 מקרי תמותה משפעת החזירים

(0)
לדרג

ילדה שסבלה ממחלות רקע קשות ואובחנה כחולה בשפעת החזירים נפטרה. חברי צוות טיפול במגיפות של משרד הבריאות מדגישים כי התמותה היא בקרב אלה שלא חוסנו

מאת: מערכת zap doctors

קורבן נוסף לשפעת החזירים: אתמול (ד') נפטרה ילדה בת 16 בבית החולים רמב"ם. הילדה סבלה ממחלות רקע קשות ואובחנה כחולה בשפעת החזירים. עד כה נפטרו ברחבי העולם 13,500 איש כתוצאה מהמחלה וסיבוכיה, ומתוכם 80 ישראלים.

חברי צוות טיפול במגיפות (צט"מ) של משרד הבריאות הביעו דאגה מהמשך התמותה משפעת החזירים, ומדגישים כי התמותה היא בקרב אלה שלא חוסנו. הצט"מ ממליץ לכל תושבי המדינה להתחסן, מכיוון שהחיסונים הם הדרך הטובה ביותר להימנע מלחלות בשפעת.

עדיפות לחיסון עם האדגו'בנט

נוכח מלאי החיסונים המצוי בישראל והצפי לקבלת כמות גדולה של חיסונים ללא אדגו'בנט, והניסיון שנרכש בעולם בו התחסנו מעל מאה מיליון איש, הצט"מ ממליץ לחסן את האוכלוסייה באחד מהחיסונים הקיימים. עם זאת, לנשים בהריון ותינוקות בגיל חצי שנה עד שלוש שנים מומלץ חיסון ללא אדגו'בנט.

צוות טיפול במגיפות מדגיש כי כל החיסונים בטוחים ויעילים, אולם יש עדיפות לחיסון עם האדגו'בנט המאפשר חסינות במקרה והנגיף יעבור מוטציה ויעיל יותר למדוכאי חיסון. לילדים בגילאי 3-9 מומלץ שני לקבל חצאי מנה בהפרש של שלושה שבועות. המלצות צוות טיפול במגיפות הועברו למנכ"ל משרד הבריאות לצורך אישורו.

בואו לדבר על זה בפורום שפעת החזירים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום