חיסוני שפעת החזירים - לכולם

(0)
לדרג

כעת כל תושבי ישראל יכולים להתחסן נגד שפעת החזירים. ד"ר מיכל שטיין: "המגפה מראה סימני דעיכה, אך מניסיון העבר יש חשש לגל שני, קשה מהראשון"

מאת: ליאת עיני, כתבת doctors

מבצע החיסונים נגד שפעת החזירים לציבור הרחב החל אתמול (א'). האזרחים יכולים להגיע לקופות החולים וטיפות חלב, ולהתחסן בחינם. במשרד הבריאות מדגישים כי החיסונים בטוחים ויעילים, ניתנו למיליוני אנשים בעולם ולא היו תופעות לוואי חריגות. עד כה חוסנו כ-170 אלף איש מקרב האוכלוסיות בסיכון ועוד 40 אלף איש מקרב הצוותים הרפואיים.

למרות הפרסומים הרבים של משרד הבריאות ורופאים שונים על חשיבות החיסון, רבים מעדיפים לא להתחסן נגד שפעת החזירים. "גם בשנה רגילה אנשים ממעטים להתחסן נגד שפעת", מסבירה את התופעה ד"ר מיכל שטיין, מנהלת פורום חיסונים לילדים ב-doctors. "השנה היה 'באז' תקשורתי חסר תקדים נגד החיסון, ובעיקר עם הטענה שהוא לא נבדק מספיק. בנוסף היה קמפיין אינטרנטי שהפיצו מתנגדי חיסונים שזכה לתפוצה רחבה מאד".

ד"ר שטיין מציינת כי "רופאים מסוימים שצוטטו בתקשורת נגד חיסון שפעת החזירים ניזונו מאותו באז תקשורתי ממנו ניזון הציבור כולו, וככל הנראה, לצערי, לא פנו לספרות הרפואית. במרכז הרפואי וולפסון, בו אני עובדת, היה שיעור ההתחסנות הגבוה ביותר בארץ".

שיעור האשפוז בילדים צעירים הוא גבוה

החיסונים ניתנים לילדים מגיל חצי שנה ומעלה, וד"ר שטיין מדגישה כי החיסון לילדים רצוי מכמה סיבות: "היות שהם לומדים בכיתות סגורות ומפרישים את הנגיף מספר ימים לפני שמופיעים סימני מחלה, שיעור ההידבקות אצלם גבוה במיוחד, ולמעשה, הם מפיצים את המחלה הלאה לבני משפחותיהם. שיעור האשפוז בילדים צעירים הוא גבוה בדומה למבוגרים המוגדרים 'אוכלוסיית סיכון'. ילדים עם מחלות רקע, אך גם כאלו ללא מחלות, עלולים ללקות בסיבוכים".

לסיכום, ד"ר שטיין אומרת כי "המגפה מראה סימני דעיכה, אך מניסיון העבר יש חשש לגל שני, שבמגפות קודמות היה קשה מהראשון". עוד היא מוסיפה כי "באופן כללי, ולא רק לגבי החיסון זה, אני נוהגת לתת מידע רלבנטי, על מנת להקנות למטופל כלים שיאפשרו לו להגיע להחלטה מושכלת. בסופו של דבר ההחלטה אם להתחסן או לא היא של המטופל, או במקרה של ילד של הוריו".

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום חיסונים לילדים
פורום שפעת החזירים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום