הטיפ השבועי: תזונה נכונה

(0)
לדרג

בחורף, כשקר בחוץ, יש נטייה להישאר בבית ולאכול יותר. ניתן להקפיד על תזונה שתתאים לעונה ולא תגרום לעלייה במשקל

מאת: מערכת zap doctors

החורף הישראלי אומנם מתמהמה להגיע, אך בערב כבר קריר ולפעמים זה מדרבן לאכול כדי להתחמם. קודם כל כדאי לבדוק עם עצמנו אם קר לנו או שאנו רעבים, כי זה לא אותו עניין. לפעמים שמיכה ותה הם הדבר האמיתי. ואם בכל זאת החלטנו לאכול, כדאי קודם לפנות אל הפתרונות הבריאים והמשביעים ואינם משמינים.

להלן מספר רעיונות שניתן ליישם מאת עלינה סגל, דיאטנית קלינית ומומחית להפרעות אכילה בקופ"ח לאומית מחוז צפון:

1. הכנת מרקים טעימים ומגוונים על בסיס ירקות שונים כגון - מרק "כתום" עם דלורית, גזר וקישואים, מרק בצל עם מעט חלב ולא עם שמנת, מרק פטריות על אותו עקרון ומרק "סיני" על בסיס תערובת ירקות להקפצה עם סויה ורוטב חמוץ מתוק. כל אלו ועוד רבים אחרים, דורשים כ-15 דקות של הכנה ויכולים למנוע אכילה מרובה.

2. דייסת קוואקר עתירת סיבים עם תוספת של סובין על בסיס מים וממתיק מלאכותי. ניתן להוסיף גם קינמון. זה טעים ומשביע, ולאנשים מסוימים מזכיר את תקופת הילדות.

3. החמין של שבת יכול להיות "מלכודת" קלוריות משמעותית במיוחד עם החיטה, ה"קישקע" ותפוחי אדמה. ניתן להחליף את הקטניות, לפחות באופן חלקי בירקות שורש רבים (שומר, סלרי, דלורית, תחתיות ארטישוק וכרוב ניצנים). את הבקר ניתן להמיר בעוף ואת הקישקע להדוף.

4. אם רוצים מנה משביעה, חמה ומוצקה ניתן לקחת את כל הירקות שבמקרר לערבב עם ביצה, גבינה לבנה, ריקוטה וקצת גבינה צהובה (9% כמובן) ולהכין פשטידה טעימה.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה קלינית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום