מין העובר: הבחירה בידכם

(0)
לדרג

אם יש לכם העדפה לגבי מינו של ילדכם לעתיד, אפשר להיעזר בשיטות טבעיות. מועד הביוץ וסוג התזונה הם רק חלק מהדרכים שיסייעו לכם

מאת: ליאת עיני, כתבת doctors

באפריל 2005 אושרה על ידי משרד הבריאות פעולת בחירתו וקביעתו של מין העובר באמצעות הפריה חוץ גופית. שיטה זו מותרת על פי התקנה רק לזוגות הנושאים מטען גנטי של מחלה הקשורה למין העובר או שישנה חשיבות רבה להולדת בן או בת, כמו אחרי לידה של ארבעה ילדים מאותו מין. בשיטה זאת ההתערבות בגוף האישה גדולה ביותר. יש צורך לתת לה תרופות להשראת ביוץ, לשאוב ביציות משחלותיה ולהפרותן על ידי זרעונים של המין המבוקש או לבחון את תוצאות ההפריה הרגילה, ואם היא מתאימה לדרישה, אזי להשלים את החזרת הביצית המופרית או העובר לרחם. במידה שמושג הריון, שיעור ההצלחה בקביעת מין העובר היא 100%.

מעטים האנשים שמגיעים לוועדה שתאשר להם פעולה של קביעת מין העובר, אולם ישנם אנשים רבים שמעוניינים דווקא בילד או בילדה מסיבות שונות. לשם כך ישנן שיטות טבעיות. לגבי יעילותן אין תשובה חד משמעית, אך בכל אופן נקודת ההתחלה שלכם מתחילה ב-50% הצלחה.

השפעת מועד הביוץ

"הזרעונים מהמין הזכרי (Y) חיים זמן קצר יותר בהשוואה לזרעונים מהמין הנקבי (X). כמו כן, הזרעונים מהמין הזכרי זריזים ומהירים יותר בהשוואה לזרעונים מהמין הנקבי", אומר ד"ר שרגא וקסלר, מנהל המרכז לבריאות האישה והגבר - מכון שער. "בהתבססות על עובדות אלו, למועד המגע המיני ביחס למועד הביוץ יש השפעה על קביעת מין הילוד. אם המגע המיני הוא זמן רב לפני הביוץ (עד 72 שעות), רב הסיכוי שיוותרו יותר זרעונים מהמין הנקבי מאשר אלו מהמין הזכרי. אם המגע המיני הוא בסמוך למועד הביוץ, רוב הסיכוי שהזרעונים הזכריים יגיעו ראשונים לביצית ויפרו אותה, שכן הם מהירים יותר מהזרעונים הנקביים. כל שנותר הוא לדעת את מועד הביוץ של האישה ולבחור את מועד יחסי המין בהתאם למין הילוד המבוקש".

ד"ר וקסלר אומר שבהנחה שמועד הביוץ ידוע ורוצים בת, יש להתמיד במגעים המיניים יום-יום בתקופה המתאימה לביוץ. אם רוצים בן, יש להימנע ממגעים מיניים ומאוננות ולקיים יחסי מין רק במועד הנדרש.

מה תאכלו?

גם תזונת האם משפיעה על מין העובר שיגדל בבטנה: "על פי הרפואה הסינית, ישנם שני מושגים בסיסיים - יין ויאנג", אומר דרור וייסר, מטפל ברפואה סינית. "יין זהו האלמנט הנקבי, הפסיבי שמאופיין על ידי קור, ויאנג זהו האלמנט הזכרי, האקטיבי שמאופיין על ידי חום. לכן, במידה שרצוננו בבן זכר, רצוי לשמור על סביבה חמה ולאכול מאכלים 'חמים', כדוגמת ג'ינג'ר, שיבולת שועל, בצל ירוק, פטרוזיליה, גויאבה ואגוזי מלך. אם רצוננו בבת, עלינו להקפיד על סביבה קרירה יותר ולאכול מזונות 'מקררים', כדוגמת סויה, חיטה, נענע, פירות הדר, ברוקולי, תפוח עץ וכן הלאה.

לדברי ד"ר וקסלר, במחקרים רבים על בעלי חיים ועל בני אדם הוכח שתזונה מסוימת גורמת לקביעת מין היילוד. הצלחת התזונה בהכוונת מין היילוד הגיעה על פי המחקרים לכ-80%. הראשון שהשתמש בדיאטה זו הוא חוקר צרפתי, פרופ' סטולקובסקי, ועל שמו היא קרויה. "להשגת תוצאות מרביות על האישה לנקוט בדיאטה זו למשך שישה שבועות לפני המגע המיני הקובע", מסביר ד"ר וקסלר. אם רוצים ביילוד ממין זכר, על האישה להמליח ככל האפשר את המזון ולצרוך בשר ודגים, שעועית לבנה, עדשים, תפוחי אדמה, תרד, ארטישוק, פטריות, בננות, תאנים, אפרסקים, מישמש, שזיפים ודובדבנים. מזון ושתייה אסורים הם כל סוגי המים המינרליים, ירקות ירוקים וחסה, ביצים ומוצרי חלב, שקדים ואגוזים. יש ליטול כדור אשלגן אחד ליום (בפיקוח רופא). התוויות נגד לדיאטה זו ולתרופות הללו: יתר לחץ דם, אי ספיקה כליות, סוכרת בלתי מטופלת ומחלת אדיסון.

במידה שאתם מעוניינים בילדה, ד"ר וקסלר מציע: כלכלה דלת מלח בצורה קפדנית ומוחלטת, כולל בבישול. אין להשתמש בתחליפי מלח המכילים אשלגן. מוצרי מזון מומלצים הם ביצים, חלב ומוצרי חלב חוץ מגבינה מלוחה, גבינה לבנה ויוגורט טבעי, בשר צלוי בגריל בלי מלח, ירקות ירוקים וחסה, סלק, גזר, אספרגוס, עגבניות, אורז, שקדים ואגוזים (לא מומלחים), אגסים, תותים ותפוחים. פריטי מזון אסורים: לחם, צנימים, קרוטונים, מאכלי-ים, שימורים, תופינים, דגים מעושנים או מומלחים, שוקולד, קפה, תה (כמות קטנה מזה מותרת לארוחת בוקר, בחלב), מיץ פירות, מים מינרלים ומשקאות תוססים, אפונה לבנה, ארטישוק, אפרסקים, בננות, דובדבנים, מישמש, עדשים, פטריות, שזיפים, תאנים ותרד. תרופות נלוות (לפי המלצת הרופא) - סידן בכדורים או בסירופ (כפית בבוקר ובערב). התוויות נגד לדיאטה זו ולתכשירים אלו: מצבי יתר סידן ואי ספיקת כליות.

וייסר אומר שישנם מחקרים המצביעים על כך שצריכת מזונות המכילים אשלגן ונתרן גורמת להולדת זכרים, בניגוד למזונות המכילים סידן ומגנזיום אשר גורמים להולדת נקבות. עוד הוא מוסיף: "הכרומוזום הזכרי מעדיף סביבה בסיסית, ולכן הגיוני יותר יהיה לצרוך יותר מזונות בסיסיים, כדוגמת דבש, שמן זית, סויה, תירס, נבטים וכל סוגי הירקות, ובנוסף שטיפה של אזור הווגינה בסודה לשתייה מדוללת. אם רצוננו בבת, רצוי לצרוך מזונות חומציים יותר, כגון כל סוגי הסוכר, בשרים, חמוציות, עדשים, ולשטוף בחומץ מדולל את אזור הווגינה".

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום