הצעה: תורמי איברים יקבלו פטור

(0)
לדרג

עברה בקריאה ראשונה: הצעת חוק של ח"כ אריה אלדד, הקובעת כי אדם המוכן לתרום איבר בחייו יהיה זכאי לפטור מתשלום דמי ביטוח בריאות לתקופה שיקבע שר הבריאות

מאת: מערכת zap doctors

הצעת החוק של ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) הנוגעת לעידוד תרומת איברים, עברה בקריאה ראשונה. הצעת החוק קובעת כי אדם המוכן לתרום איבר מאבריו, בחייו, לצורך השתלה בגופו של אדם אחר שזקוק לאיבר מסיבות רפואיות, יהיה זכאי לפטור מתשלום דמי ביטוח בריאות לתקופה שיקבע שר הבריאות.

פטור מתשלום דמי ביטוח בריאות

על-פי דברי ההסבר של הצעת החוק, מאגר תורמי האברים מן החי הוא מצומצם. על מנת לעודד תרומת אברים יש לסייע לתורם ככל הניתן, כל עוד אין הדבר מגיע כדי סחר איברים. בהצעת החוק נשמר הקשר הענייני בין הפטור מתשלום דמי ביטוח בריאות לבין תחום הבריאות. מטרתה הבסיסית של השתלת איברים היא הצלת חיי אדם. אדם המבקש לתרום איבר נבדק על ידי וועדת הערכה, הבוחנת בין היתר אם הסכמתו אינה מסכנת את בריאותו ואינה נובעת מלחץ כלכלי, ועליה לוודא כי תורם איבר מסכים ביודעין לפגוע בבריאותו למען המטרה האמורה. לכן, מתן פטור מתשלום דמי ביטוח בריאות לתקופה מוגבלת, לא יהיה בו כדי לעודד אדם לתרום אבר מאבריו ממניע שאינו הצלת חיי אדם.

"חוק השתלת האיברים שחוקק לפני כשנה הסדיר את השתלת האברים מתורמים חיים ומתים", אומר ח"כ אריה אלדד. "כדי להלחם בתופעת הסחר באיברים נקבע כי תורם איבר יהנה רק מהחזר הוצאות ישירות ופיצוי עבור אובדן ימי עבודה שהיו לו בגין התרומה. בנוסף לכך התכוון המחוקק לתפור חליפת הגנה בריאותית ורפואית לתורם איבר, כפי שידע שיהיה מי שיטפל בו לאחר התרומה אם יחלה. התיקון בחוק שעבר היום בקריאה ראשונה מוסיף גם תשלום דמי ביטוח בריאות ממלכתי לתורם איבר, לתקופה שיקבע שר הבריאות".

בואו לדבר על זה בפורום חוק ומשפט.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום