תרופות בלידה משפיעות על הנקה

(0)
לדרג

מחקר מגלה: ישנן תרופות הניתנות לעיתים קרובות בזמן הלידה וגורמות להפחתת שיעורי ההנקה. לדברי החוקרים, קיימות דרכים בהן ניתן לסייע לאימהות המעוניינות להניק

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מספר תרופות הניתנות לעיתים קרובות בזמן הלידה מביאות להפחתת שיעורי ההנקה, כך עולה ממחקר חדש מבריטניה, שתוצאותיו פורסמו במהדורת נובמבר של BJOG. מצד שני, מתן Nitrous Oxide בשיאוף בזמן הלידה מביא לעליה בשיעורי ההנקה בנשים שלא ילדו בעבר.

לדברי החוקרים, מתוצאות המחקר עולות דרכים נוספות בהן ניתן לסייע לאימהות המבקשות להניק את ילדיהם. החוקרים יהיו מאוד מרוצים מהממצאים במידה ויביאו למתן תמיכה נוספת לנשים המטופלות ב-Ergometrine ותרופות רבות בזמן לידה.

ממצאי המחקר מבוססים על נתונים מ-48,366 לידות, שנאספו במטרה לבחון את ההשערה לפיה טיפול שגרתי במהלך הלידה מלווה בהפחתת הסיכויים להנקה.

ירידה בשיעורי ההנקה

48 שעות לאחר הלידה, 43.3% מהנשים לא הניקו את ילדם, כולל 37.4% מהנשים שלא ילדו בעבר. לאחר תקנון לגיל האם, מספר לידות קודמות, מצב סוציאלי ועוני - כולם גורמים ידועים המשפיעים על שיעורי ההנקה - החוקרים מצאו כי התוצאות עלו בקנה אחד עם קשר קודם שתועד בין הנקה ובין אופיואידים ואפידורל הניתנים לתוך השריר. מתן Oxytocin ו-Ergometrine בשלב השלישי של הלידה, ופרוסטגלנדינים להשראת לידה לוו בירידה משמעותית של 6-8% בשיעורי ההנקה לאחר 48 שעות.

במאמר מערכת הדגישו הכותבים כי מחקרים רטרוספקטיביים חשובים לזיהוי קשרים אפשריים והעלאת השערות, אך דרושות עדויות מוצקות יותר דוגמת מחקרים אקראיים. סקירת Cochrane המבוססת על שני מחקרים אקראיים גדולים, עם 3,142 נשים, לא זיהתה כל השפעה על שיעורי הנקה של תרופות המשפיעות על התכווצות הרחם.

החוקרים לא יוצאים נגד מאמר המערכת, ואכן מתייחסים למבנה המחקר הרטרוספקטיבי במאמרם. הם קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

המאמר בשיתוף מערכת doctors ו-e-Med.

בואו לדבר על זה בפורום הנקה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום