גם נשאיות איידס רוצות ילדים

(0)
לדרג

ועדת העבודה הרווחה והבריאות קיימה דיון בנושא עיכוב הקמת מרכז הפריה חוץ גופית לנשאיות HIV. מנכל משרד הבריאות: "נעשה הכול שבחודש מרץ המרכז יתחיל לפעול"

מאת: מערכת zap doctors

"לצערי משרד הבריאות לא מתייחס ברצינות לכנסת ישראל", כך אמר אתמול (ב') יו"ר ועדת העבודה הרווחה והבריאות, ח"כ חיים כץ, במהלך דיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, שכונסה עקב העיכוב בהקמת מרכז ההפריה לנשאיות.

"סחבת של משרד הבריאות"

הוועדה מתחה ביקורת על התנהלות משרד הבריאות בכל הנוגע לעיכובים בהקמת מרכז ארצי לטיפולי פוריות בנשים נשאיות נגיף HIV. לדעת הוועדה התנהלות זו של משרד הבריאות פוגעת פגיעה קשה בנשים הנשאיות הזכאיות לטיפולים אלה, ומונעת מהן את הזכות הבסיסית להורות.

הוועדה קראה למשרד הבריאות להפסיק הסחבת שננקטה עד כה בנושא ולהאיץ את פתיחת המרכז בבית החולים רמב"ם. כמו-כן, הוועדה קוראת למשרד הבריאות להסדיר את יציאתן לטיפול של נשאיות איידס להפריה חוץ גופית בחו"ל עד שיפתח המרכז.

ח"כ שלי יחימוביץ אמרה בדיון כי "צריך לזכור ולהפנים שנשים נשאיות יכולות להוליד ילדים בריאים. היום היינו אמורים להיות 6 ימים אחרי שהמרכז עובד, אולם סחבת של משרד הבריאות מעכבת את פתיחתו". ח"כ ניצן הורוביץ הוסיף ואמר כי "מדובר בסבל של נשים שיש לסיים".

שפעת החזירים בעדיפות ראשונה

מנכ"ל משרד הבריאות איתן חי עם אמר: "מרגע כניסתי לתפקיד התעסקתי בעיקר בנושא שפעת החזירים. הנושא הזה בהחלט בסדר עדיפות של המשרד. נעשתה עבודה שלא הסתיימה מסיבות אובייקטיביות. בכוונתנו להקים את המרכז ואין שום התחמקות בנושא. נעשה הכול שבחודש מרץ המרכז יתחיל לפעול" .

פרופ שמעון רייסנר, סגן מנהל בית חולים רמב"ם, גילה לוועדה כי במהלך התקופה הם נתקלו בקשיים בעיקר מול צוותים מקצועיים שאיימו להתפטר במידה והמרכז יופעל בבית החולים. לדבריו, "רופאים לא הסכימו לעבוד עם חולותHIV עקב בורות וחוסר ידיעה. לשמחתי הצלחנו לפתור בעיות אלו" .

בואו לדבר על זה בפורום פריון האישה והפריה חוץ גופית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום