האם חולי הצליאק ימשיכו לשלם?

(0)
לדרג

ועדת השרים לחקיקה דחתה את הצעת החוק של ח"כ מאיר שטרית לסייע לחולי צליאק. ח"כ שטרית: "ההתנגדות מראה את האטימות של הממשלה מול האוכלוסיות החלשות"

מאת: ליאת עיני, כתבת doctors

ח"כ מאיר שטרית יעלה השבוע את הצעת החוק שלו הקוראת למתן עזרה לחולי הצליאק בישראל. השבוע דחתה וועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק, אך כאמור למרות התנגדות הוועדה, יעלה ח"כ שטרית את הצעתו להצבעה במליאה.

"בזמן שהממשלה מוציאה מיליוני שקלים על טיסות לחו"ל ועוד מאות מיליוני שקלים על שרים לענייני כלום אין לה תשובה לתת לאוכלוסיות חלשות כדוגמת חולי הצליאק", אומר ח"כ שטרית. "מדובר על אלפי חולי צליאק אשר נאלצים לשלם עשרות שקלים בחודש על קניית לחם ומוצרים ללא גלוטן. חולי רבים שאין להם כסף מוותרים על המוצרים המיוחדים וחיים בפחד תמידי של התפתחות מחלות ואף סרטן".

מוצרים יקרים ללא פיקוח

על פי הצעת החוק מציע ח"כ שטרית שמחיר הלחם לחולי הצליאק יוצמד למחיר לחם לבן מסובסד. כמו כן תקבל כל משפחה של חולים החזר כספי בסך של כ-500 ש"ח בחודש עבור קניית מוצרי המזון ללא גלוטן. מוצרים אלו כרגע נמצאים ללא פיקוח ומחירם גבוה בעשרות אחוזים ממוצרים רגילים.

"הממשלה לא מבינה שהצעת חוק זו תעזור לחלשים", אומר ח"כ שטרית, "וזהו כסף קטן אשר רובו בכלל מגיע מזיכוי מס של אנשים עובדים כפי שמקובל במדינות רבות".

ח"כ שטרית קורא לחברי הכנסת בקואליציה להצביע בעד הצעת החוק הזו: "זאת תהיה בושה לקואליציה ולממשלה אם הצעתי תיפול, הוכחה נוספת לאטימותה ולחוסר החמלה של הממשלה כלפי האנשים החלשים בחברה אשר זקוקים לה."

בואו לדבר על זה בפורום רפואה ומשפט.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום