החל מבצע חיסוני שפעת החזירים

(0)
לדרג

בשלב הראשון יחוסנו אנשים הנמצאים בסיכון לסיבוכי שפעת מתחת לגיל 65 וצוותים רפואיים. תוך מספר שבועות יחוסנו כל אזרחי המדינה

מאת: מערכת zap doctors

מבצע החיסונים הגדול נגד שפעת החזירים החל היום (ב'). בהתאם להחלטת ממשלת ישראל, יחוסנו כל אזרחי המדינה נגד שפעת החזירים. משרד הבריאות נערך בהתאם לקראת המבצע ורכש חיסונים בכמות מספקת לכל אזרחי המדינה. יש לציין כי החיסון יינתן בחינם.

חלק מן החיסונים הגיעו כבר לישראל והיתרה תגיע בשבועות הקרובים. בשלב זה יחוסנו הקבוצות שהוגדרו על ידי אנשי המקצוע בארץ ובעולם, כקבוצות בעדיפות הראשונה: אנשים הנמצאים בסיכון לסיבוכי שפעת מתחת לגיל 65 וצוותים רפואיים.

החיסונים קיבלו את כל האישורים

החיסון המותאם לנשים הרות ולפעוטות מתחת לגיל שלוש צפוי להגיע במהלך חודש נובמבר. יש לציין כי החיסונים נרכשו ממספר חברות וניתנים בהתאם להמלצת ארגון הבריאות העולמי, שהגדיר את החיסון כאמצעי היעיל ביותר למניעת שפעת זו. החיסונים קיבלו את כל האישורים המתאימים מן הרשויות המוסמכות באירופה, ומשמשים את כל מדינות אירופה, שהחלו בחיסון בימים האחרונים.

ממשרד הבריאות נמסר כי החיסונים נבדקו והם עומדים בקריטריונים של בטיחות ויעילות. יודגש כי החברות מהן רכשנו את החיסונים הן מהמובילות בעולם ביצור חיסונים בכלל והחיסון לשפעת העונתית בפרט.

שלושה מקרי תמותה נוספים

עד כה אובחנו כ-4,330 מקרים של שפעת החזירים מפרוץ הפנדמיה. מספר הנפטרים משפעת החזירים הגיע ל-39, ביניהם שלושה מקרי תמותה חדשים: גבר בן 52 שסבל ממחלות רקע קשות ואובחן גם כחולה בשפעת החזירים, נפטר בביה"ח שיב"א לפני מספר ימים. בחור בן 29 שסבל מהשמנת יתר ועישון כבד ואובחן כחולה בשפעת החזירים, נפטר בביה"ח מאיר בכפר סבא. בנוסף, אשה בת 75 עם מחלת רקע קשה שאובחנה גם כחולה בשפעת החזירים נפטרה בביה"ח רמב"ם.

מפאת חוסר ודאות, לא ניתן לשלול קשר לשפעת החזירים, ולכן נמנים מקרים אלה כמקרי תמותה נוספים משפעת זו.

בואו לדבר על זה בפורום שפעת החזירים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום