עישון פאסיבי מסוכן גם למעשנים

(0)
לדרג

מחקר חדש מוכיח כי לעישון פאסיבי יש תוצאות לא רצויות גם עבור המעשנים עצמם: עישון זה מעלה את הסיכון לתסמינים נשימתיים ממושכים במתבגרים שמעשנים

מאת: ד"ר טלי שטינמץ

מחקר חדש, שפורסם ב-Pediatrics, מדגים שעישון פאסיבי מעלה את הסיכון לתסמינים נשימתיים ממושכים במתבגרים שמעשנים. במחקר נאסף מידע על תסמינים נשימתיים ממושכים (שיעול וכיח במשך שלושה חודשים רצופים בשנה שעברה), על הרגלי עישון ועל חשיפה לעישון פאסיבי בקרב 32,506 תלמידים בני 11-20. התלמידים, שלמדו ב-85 בתי ספר, נתבקשו למלא שאלונים. שיעור התגובה עמד על 98%, ו-89% מהשאלונים המלאים היו זמינים.

מתבגרים שמעשנים וחשופים לעישון פאסיבי בבית למשך 5-7 ו-1-4 ימים בשבוע עשויים ב-77% ו-50% יותר לדווח על תסמינים נשימתיים בהשוואה לאלה שלא היו חשופים לעישון פאסיבי. מתבגרים שמעשנים וחשופים לעישון פסיבי מחוץ לבית למשך 5-7 ו-1-4 ימים בשבוע עשויים ב-85% ו-41% יותר להתלונן על תסמינים נשימתיים בהשוואה לאלה שלא היו חשופים לעישון פאסיבי.

תסמינים נשימתיים

כ-9% מהתלמידים טענו שהם מעשנים, 2% עישנו בעבר והפסיקו ו-13% ניסו לעשן לפחות פעם אחת. מבין המעשנים, 51% טענו שהיו חשופים לעישון פאסיבי בבית ו-85% באו במגע עם מעשנים באירועים חברתיים.

שכיחות גבוהה של תסמינים נשימתיים הייתה קשורה עם מין זכר, הורים בעלי רמת השכלה נמוכה ומגורים זמניים. לנערים ונערות בני 15-19 היו שיעורי עישון יומיים של 3% ו-2% בהתאמה, שהיו דומים לאלה שעלו מסקר שהממשלה ערכה באוכלוסייה הכללית.

לסיכום, על מעשנים להבין שלעישון פאסיבי יש תוצאות לא רצויות גם עבור עצמם. במידה ומעשן לא יכול להפסיק לעשן, עליו להפחית את החשיפה לעישון פאסיבי.

הכתבה באדיבות מערכת e-Med.

בואו לדבר על זה בפורום איך להפסיק לעשן?

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום