רופאים מייעצים פחות למעשנים

(0)
לדרג

מחקר חדש מוכיח: מעשנים שסובלים מיתר לחץ דם בעלי סיכוי נמוך, בהשוואה ללא-מעשנים, לקבל ייעוץ מהרופא המטפל בנושאים הנוגעים לאיזון ערכי לחץ הדם

מאת: מערכת zap doctors

למעשנים נמצא סיכוי נמוך יותר לקבל ייעוץ לאיזון ערכי לחץ הדם, למרות הסיכון הבריאותי הגבוה יותר הכרוך בעישון. כך עולה מתוצאות מחקר שהוצג בכנס ה-High Blood Pressure Research Conference ה-63 של ה-American Heart Association.

לדברי החוקרים, במחקר נמצא כי בהשוואה למשתתפים שאינם מעשנים, למשתתפים מעשנים שסובלים מיתר לחץ דם הודגם סיכוי נמוך באופן מובהק לקבל ייעוץ מהרופא מהמטפל הנוגע לצמצום צריכת המלח, פעילות גופנית וטיפול תרופתי.

החוקרים מציינים כי עבודות קודמות בדקו את הקשר בין ייעוץ לשינוי אורח החיים ובין איזון יתר לחץ דם באוכלוסיה הכללית, אך מעט עבודות בלבד העריכו את איכות הייעוץ שניתן למעשנים, בהשוואה ללא-מעשנים. הם בדקו נתונים מה-2007 Florida Behavioral Risk Factor Surveillance System (BRFSS) ומסקר ה-Florida Tobacco Callback Survey, שכלל גם שאלות על איזון יתר לחץ דם ומצב העישון.

למעשנים סיכוי נמוך לקבל ייעוץ

מתוצאות המחקר עולה כי בקרב משתתפים עם יתר לחץ דם, למעשנים נמצא סיכוי נמוך ב-11% לקבל ייעוץ על צמצום צריכת המלח בהשוואה ללא-מעשנים, סיכוי נמוך ב-21% לקבל ייעוץ על פעילות גופנית, וסיכוי נמוך ב-26% לייעוץ הנוגע לטיפול התרופתי. עם זאת, במחקר לא נמצא קשר בין מצב העישון ובין קבלת ייעוץ תזונתי, והודגם קשר מובהק בין מצב העישון ובין קבלת ייעוץ על צריכת אלכוהול.

בקרב מעשנים שנאמר להם להפסיק לעשן, יתר לחץ דם נמצא כמדד חיזוי לאי-מתן ייעוץ על צמצום צריכת המלח, פעילות גופנית ושינוי הרגלי התזונה.

החוקרים מסבירים כי עישון הינו גורם סיכון בר-שינוי למחלה קרדיווסקולארית באופן כללי, וליתר לחץ דם בפרט, ולאור תוצאות המחקר מדגישים את החשיבות של מתן ייעוץ הולם למטופלים מעשנים על איזון ערכי לחץ הדם.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום קרדיולוגיה - הפורום הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי
פורום איך להפסיק לעשן?

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום