הציבור חושש מחיסון שפעת החזירים

(0)
לדרג

בהלת שפעת החזירים נרגעה? סקר חדש מגלה כי 53% מהמבוגרים התכוונו להתחסן, אך רק 40% מהם בטוחים לחלוטין שהם אכן יקבלו את החיסון

מאת: מערכת zap doctors

למרות שרופאים רבים מדווחים על כך שהמטופלים שלהם צלצלו וביקשו להתחסן מיידית נגד שפעת החזירים, יש קולות אחרים שמצביעים על כך שהציבור לא שש להתחסן, לרוב בשל חששות הקשורות לביטחון החיסון. סקר שנערך באמצע חודש ספטמבר על ידי הארוורד, מצא ש-53% מהמבוגרים התכוונו להתחסן, אך רק 40% מהם בטוחים לחלוטין שהם אכן יקבלו את החיסון. מבין המבוגרים שלא התכוונו להתחסן או שלא היו בטוחים, 30% פחדו מתופעות לוואי של החיסון ו-20% דאגו שיקבלו שפעת מהחיסון.

רק 51% מהמבוגרים, שהיו בטוחים לחלוטין שיקבלו את החיסון, ציינו שהם יחסנו את הילדים שלהם, כאשר 38% לא היו מחסנים את ילדיהם בשל פחד מתופעות לוואי ו-33% אחרים דאגו שהילדים שלהם עשויים לחלות כתוצאה מהחיסון.

"החיסון בטוח"

מנהל המרכז למניעה ושליטה על מחלות בארצות הברית (ה-CDC) יוצא בהצהרה שהחיסון נגד שפעת החזירים בטוח. ההצהרה היא ניסיון לשכך חששות בקרב הציבור הרחב. לדברי מנהל ה-CDC, החיסון היא הכלי הטוב ביותר להגנה מפני השפעת.

מנהל ה-CDC הסביר כי החיסון הנוכחי הוכן כמו שמוכן החיסון לשפעת עונתית כל שנה, על ידי אותו יצרן, תוך שימוש באותן שיטות ובאותם כלים ואמצעים. מעקב הבטיחות של החיסון לשפעת עונתית מעולה.

עונת השפעת תמשך עד מאי

יש להבהיר כי הציבור שרוי בתפיסה מוטעית ששפעת החזירים היא מחלה שפירה שלא בהכרח מצריכה חיסון, אך לא תמיד המחלה קלה ולעיתים היא יכולה להרוג. יש הטוענים שמאוחר מכדי לתת את החיסון לאור התפרצות פנדמיית ה-H1N1 הנוכחית. מנהל ה-CDC מסביר שעונת השפעת נמשכת עד מאי ולא ברור מה יהיה בהמשך עונת השפעת. גם במקומות שהשפעת השפיעה על 5-10% מהאוכלוסייה, עדיין יש 90-95% אינדיבידואליים שעשויים לחלות במחלה.

בכל הנוגע לפנייה לחדר מיון, כשמטופלים עם שפעת הופכים לחולים קשים או סובלים ממחלות רקע, עליהם לחפש טיפול מיידית. מטופלים עם מחלה קלה יכולים לטפל בעצמם בבית או ללכת לרופא בקהילה.

ה-CDC המליץ שצוות רפואי, מטפלים בתינוקות, ילדים בני 6 חודשים עד 4 שנים וילדים בני 5-18 שנה הסובלים ממחלות כרוניות יקבלו את החיסון בעדיפות ראשונה. ילדים מתחת לגיל 10 צריכים לקבל שתי מנות חיסון בהפרש של 4 שבועות.

ההערכות החדשות מצביעות על כך שבשל הייצור הדחוף של החיסון נגד שפעת החזירים, יהיו מחסורים נקודתיים בחיסון השפעת העונתית, אך הבעיה תיפתר ויהיו מספיק משני החיסונים לכל מי שירצה להתחסן.

בואו לדבר על זה בפורום שפעת החזירים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום