האוויר בישראל מסכן את הילדים

(0)
לדרג

דו"ח חדש של הקואליציה לבריאות קובע: הילדים בישראל חשופים לזיהום אוויר וחולים יותר בהשוואה למערב אירופה. תושבי חיפה הם הנפגעים העיקריים

מאת: מערכת zap doctors

הקואליציה לבריאות הציבור פרסמה אתמול (ב') דו"ח אשר קובע כי האוויר בישראל מסכן את בריאותם של הילדים. על-פי הדו"ח, רמת זיהום האוויר בישראל גבוהה משמעותית מרמת זיהום האוויר במערב אירופה.

הדו"ח חושף כי בניטורים שנעשו בעשרה מוסדות חינוך באזור חיפה והקריות נמדדו חריגות גבוהות בחומרים מסרטנים ודאיים. בחומרים המסרטנים "בנזן" ו"פורמלדהיד" נמדדו חריגות של פי 6 עד 10 מערכי הסף הישראלים שנקבעו. ילדים במוסדות החינוך חשופים לחומרים מסרטנים אלו לאורך זמן רב, בתקופה מאוד רגישה מבחינת ההתפתחות שלהם. יש לציין כי ישנם עוד אלפי מוסדות חינוך בארץ הנמצאים באזורי סיכון, אך טרם בוצעו בהם ניטורים.

רוב תושבי המדינה חשופים לזיהום

"נתוני הדו"ח מחזקים את הידוע לנו על הזיקה הישירה בין תחלואה באסתמה ומחלת ה-COPD (מחלת ריאה חסימתית כרונית) לבין זיהום אויר", אומרת אילת השחר וולף, מנכ"לית עמותת "לנשום" (עמותת חולי האסתמה בישראל).

הדו"ח מדגים גם כיצד אנשים המתגוררים עד 20 ק"מ ממקור הזיהום - נקראים "חשופים לנזקיו" ולמעשה, בגלל גודלה של מדינת ישראל והיות וחלקיקים קטנים מסוגלים לנוע עשרות קילומטרים, רוב תושבי המדינה חשופים לזיהום. כ-600 איש מתים בישראל בשנה כתוצאה ממחלת ה-COPD, הנגרמת ישירות מזיהום אויר, ללא כל קשר לעישון.

"אל תתנו לבעלי ההון לחנוק אותנו"

"הדו"ח מחזק באופן חד משמעי את הידיעה שילדים עם נטייה לאלרגיה ונטייה לאסתמה החיים באזור מזוהם, נמצאים בסיכון כפול ומכופל לפתח אסתמה אלרגית קשה", אומרת השחר וולף.

נתון משמעותי נוסף העולה מדו"ח זה, הוא הנתון המצביע על פער משמעותי בין חקיקה לבין אכיפתה והעונשים הנגזרים מאכיפה זו. "לא יתכן כי כל כך הרבה הילדים בישראל יסבלו מאסתמה ומחלות נשימה. רק חקיקה מדויקת יותר ואכיפתה על ידי עונשים חמורים יכולה להציל את אלפי הילדים הסובלים מאסתמה מחבל התלייה של המזהמים", אומרת השחר וולף. "כאן המקום לצאת בקריאה למקבלי ההחלטות - אל תתנו להם להפוך אלפי ילדים לחולים במחלות נשימה. אנו קוראים לממשלת ישראל להילחם בנזקי זיהום האוויר ובפרט באוכלוסיות הסיכון על-ידי תוכניות פעולה אפקטיביות למניעת זיהום, שיקום חולים והרתעת מזהמים. אל תתנו לבעלי ההון לחנוק אותנו. אנחנו רוצים לנשום ולחיות".

בואו לדבר על זה בפורום אלרגיה ואסתמה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום