תזונה בריאה עלולה לגרום למחלות

(0)
לדרג

על-פי מחקר חדש, ירקות עם עלים ירוקים, עגבניות ונבטים כרוכים בסיכון גבוה להעברת זיהומים. אמצעי זהירות, הכוללים קירור של המזון ובישול יסודי, יקטינו את הסיכון

מאת: מערכת zap doctors

מזונות רבים הנחשבים כבריאים, עלולים לגרום למחלה. ירקות עם עלים ירוקים, נבטים וגרגרים כרוכים בסיכון גבוה במיוחד להעברת זיהומים או טוקסינים. כך עולה מתוצאות מחקר של ה- Center for Science in the Public Interest (CSPI) שפורסם ב-6 באוקטובר 2009.

החוקרים מציינים כי הם אינם ממליצים לצרכנים לשנות את הרגלי האכילה שלהם, אלא מעוניינים להדגיש נקודות חולשה בתהליכי בקרת הבטיחות של המזון.

החוקרים ניתחו נתונים מה-CDC על התפרצויות של מחלות המועברות במזון עד לשנת 1990. מתוצאות המחקר עולה כי ירקות עם עלים ירוקים היו מעורבים ב-363 התפרצויות וב-13,600 מחלות, המיוחסות בעיקר ל-norovirus ,E.coli וסלמונלה. מזונות נוספים ברשימה כללו בסדר יורד, ביצים, טונה, צדפות, תפוחי אדמה, גבינה, גלידה, עגבניות, נבטים וגרגרים.

התפרצות מחלה המועברת במזון

בשלב זה לא ברור כמה מההתפרצויות ניתן לייחס למזונות עצמם. החוקרים מסבירים כי מאגר הנתונים של ה-CDC אינו מסוגל להבדיל בין התפרצויות הנגרמות בשל עגבניות, למשל, ובין אלו שנגרמות בשל מרכיבים אחרים בסלט. מזונות כמו תפוחי אדמה נצרכים לרוב מבושלים, ולכן לא סביר שתפוחי האדמה עצמם הם שגרמו לכל ההתפרצויות המיוחסות להם.

החוקרים מוסיפים כי לא כל המקרים של התפרצות מחלה המועברת במזון מדווחים לרשויות הבריאות, ולכן מדובר רק בקצה הקרחון. כמו כן, ניתוח הנתונים בחן רק מזונות הנמצאים בפיקוח מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA), אשר לא כוללים בשר בקר, בשר חזיר, עוף ומוצרי ביצים מסוימים, הנמצאים בפיקוח משרד החקלאות האמריקאי.

לאור תוצאות המחקר ממליצים החוקרים לצרכנים להכיר את המזונות הכרוכים בסיכון מוגבר למחלה, ולנקוט באמצעי זהירות, הכוללים קירור של המזון ובישול יסודי.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה טבעית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום