למי מיועד הטיפול בשפעת החזירים?

(0)
לדרג

בעקבות מותה של אשה בת 39, ללא מחלות רקע, אומר ד"ר אפרים הלפרין ל-doctors: "הטיפול בשפעת החזירים ניתן לחולים עם גורמי סיכון או לחולים עם תסמינים קשים"

מאת: ליאת עיני, כתבת doctors

מקרה מוות נוסף משפעת החזירים: אשה בת 39 מתה אתמול (א') בבית החולים בילינסון. ככל הנראה, האישה לא סבלה ממחלות רקע ונפטרה כתוצאה מסיבוך של השפעת. האישה אושפזה לפני כחודש בבית החולים קפלן לאחר שסבלה מחום גבוה. לאחר שמצבה החמיר, היא אובחנה כחולה בשפעת החזירים והועברה לבית החולים בילינסון.

החולה טופלה בבית החולים באמצעות מכשיר מיוחד, המחליף באופן מלאכותי את תפקודי הריאות. למרות המאמצים הרבים, מצבה הבריאותי של החולה המשיך להתדרדר וכאמור אתמול היא נפטרה.

חולה נוספת, בת 60, נפטרה אתמול בבית החולים איכילוב לאחר שחלתה בשפעת החזירים. האשה סבלה ממחלות רקע רבות. מכיוון שלא ניתן לדעת בוודאות את סיבת מותה, הוחלט במשרד הבריאות למנות את המוות כמקרה תמותה נוסף משפעת החזירים. בכך עלה מספר מקרי המוות משפעת החזירים בישראל ל-30.

הטיפול ניתן לחולים קשים

"בהתאם להנחיות משרד הבריאות, הטיפול בשפעת החזירים מיועד לשתי קבוצות", אומר ד"ר אפרים הלפרין, מנהל פורום שפעת החזירים ב-doctors. "הקבוצה הראשונה כוללת אנשים ללא גורמי סיכון אך עם תסמינים קשים, וביניהם: קשיי נשימה, שיעול דמי, כאבים בחזה, הקאות מרובות, סימני התייבשות, מיעוט שתן, פרכוסים, ירידה במצב ההכרה, חום ממושך או החמרה במחלה לאחר תקופה של שיפור. במקרים אלו מומלץ להגיע לרופא בהקדם לאבחון וקבלת טיפול".

ד"ר הלפרין מציין כי הנחיות משרד הבריאות לגבי חולים עם גורמי סיכון מאד ברורות. "הכוונה היא לחולים עם מחלות ריאה כרוניות, כמו אסתמה, מחלות לב וכלי דם כרוניות (לא כולל יתר לחץ דם), מחלות של חסר חיסוני, כמו סרטן, נשאי נגיף האיידס, חולים לאחר השתלה, חולים שמקבלים טיפול שמדכא את המערכת (לדוגמא: סטרואידים), חולי סוכרת ומחלות מטבוליות, מחלות כליה כרוניות, מחלות נוירולוגיות, נשים בהריון בטרימסטר השני והשלישי, נשים כחודש לאחר ההריון ואנשים הסובלים מהשמנה חולנית - כל החולים הנ"ל מאובחנים באופן מיידי ומקבלים טיפול".

ממתינים לחיסון

ניתן לאבחן שפעת החזירים בעזרת משטח לוע ואף שנבדק בשיטה הקרויה PCR. על-פי הנחיות משרד הבריאות, רק חולים המאושפזים בבית חולים או חולים קשים יכולים לעבור את הבדיקה. "רופאים מצפים שמשרד הבריאות יסיק את המסקנות ויחליט לגבי הטיפול בעתיד, בעקבות המקרה של האשה שנפטרה משפעת החזירים", אומר ד"ר הלפרין.

יש לציין כי בימים אלה קופות החולים החלו בחיסונים לשפעת. ד"ר הלפרין מסביר כי "החיסון ניתן כנגד שלושה זני שפעת שצפויים להגיע לישראל בחורף הקרוב ולא קשור לשפעת החזירים. חיסון נגד הזן של שפעת החזירים עדיין לא הגיע לישראל".

בואו לדבר על זה בפורום שפעת החזירים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום