מדריך לקניית מכונות גילוח

(0)
לדרג

מאת: מערכת zap doctors

גילוח. משאת נפשם של נערים עד גיל 12, ומטלה בשביל אוכלוסיית הגברים הבוגרים. קיימים מספר יתרונות עיקריים לשימוש במכונות גילוח על פני גילוח בסכין: הגילוח מהיר יותר, אין צורך בקצף גילוח, הגילוח לא חותך, מכאיב ומגרה את העור וניתן להתגלח כך כמעט בכל מקום.

בישראל השימוש במכונות גילוח נפוץ ביותר - למעלה מ-40% מאוכלוסיית המתגלחים מעדיפים שימוש במכונה על פני השימוש בסכין. נמצא כי פלחי השוק המעדיפים ביותר את המכונות הינם החיילים, אשר נדרשים לגילוח אחיד ומהיר מדי יום, סטודנטים אשר מעדיפים גילוח מהיר ואנשי עסקים אשר נדרשים להופעה ייצוגית על בסיס יומי.

דגמים עיקריים

באופן כללי פועלת מכונת הגילוח כרשת מחוררת. השערות נכנסות לחורים שברשת, והסכין מסתובב או רוטט וחותך את השערות.

במכונות הגילוח קיימות שתי שיטות עיקריות של פעולת הסכינים:

השיטה הראשונה הומצאה על ידי חברת פיליפס אשר גם רשמה פטנט בנושא - סכינים אשר מסתובבים בתוך רשת עגולה. השיטה השנייה מזוהה ביותר עם החברות רמינגטון ובראון, ובה הסכינים רוטטים בוויברציה ימינה ושמאלה בתוך מבנה של רשת מוארכת.

מאחר ובמספר מדינות בעולם פג תוקף הפטנט של פיליפס, חברות נוספות גם הן משתמשות בשיטת הסכינים המסתובבים. קשה לומר איזו שיטה מעניקה גילוח מהיר או איכותי יותר, זהו עניין של הרגל וטעם אישי.

כמו כן, יצרניות מכונות הגילוח מוציאות בתדירות גבוהה מאוד דגמים חדשים של סכינים. ההבדלים ביניהם לרוב זניחים, ונחשבים בעיקר גימיקים. רוב המשתמשים לא מרגישים הבדל באיכות ובמהירות הגילוח בין המסלולים השונים בסכינים. לכן, מומלץ לא "להסתנוור" מהתיאורים הנוצצים אודות שלושה מסלולים אווירודינמיים ולשלם מחיר מיותר עבור סכין הפועל, למעשה, ככל סכין אחר.

מספר הראשים

הראשים מהווים למעשה את היחידות אשר בהם ממוקמים הסכינים אשר חותכים את השיער. ככל שהשטח גדול יותר - כך מכוסה יותר שטח על ידי הסכינים והגילוח מהיר יותר. כמובן שאם שטח זה גדול מדי, נוחות השימוש במכונה תפחת. מספר הראשים נע בין ראש אחד לארבעה במכונה. נמצא כי האידיאל הינו שלושה סכינים במשולש, והוא מקצר את זמן הגילוח, מעניק גילוח מדויק יותר ונוח ביותר לרוב המשתמשים.

מקור כוח

סוללות: כיום פחות ופחות רוכשים מכונה העובדת על סוללות, מאחר ויש להחליף את הסוללות אחת למספר שימושים, דבר המהווה טרחה ובזבוז כסף.

נטענות/חשמליות: קיימות מכונות העובדות על חשמל בלבד, ואינן נטענות. הן יעבדו רק בחיבור למקור מתח חשמלי. כמו כן, קיימות מכונות אשר הינן נטענות בלבד, דהיינו, יש לטעון את המכונה לפני השימוש בה, והיא לא תעבוד בחיבור למקור מתח חשמלי. בדגמים אלו במיוחד רצוי לשים לב למשך זמן הטעינה הנדרש - קיימים דגמים הנזקקים לטעינה של שעה אחת בלבד, כאלו הנזקקים לשמונה שעות טעינה וכאלו הדורשים 16 שעות טעינה. בנוסף קיימות גם מכונות אשר עובדות גם על טעינה, וגם בחיבור לחשמל. אם המכונה אינה טעונה ניתן פשוט לחברה לשקע והיא תבצע את פעולתה.

חיווי טעינה

פונקציה חשובה במיוחד במכונות הפועלות על טעינה בלבד. רצוי לא להגיע למצב שלפתע באמצע הגילוח מגלים שהמכונה אינה טעונה ונשארים עם חצי פנים מגולחות. אם למכונה יש כבל חשמלי, תכונה זו אינה קריטית.

קיימות מספר רמות חיווי טעינה: בחלק קיימת נורית שמראה שהמכונה נטענת כרגע, רמה מתקדמת יותר של חיווי מראה מתי המכונה טעונה לחלוטין ומתי היא ריקה, המתקדמות יותר מראות באחוזים עד כמה הסוללה טעונה, ואילו יש כאלה המראות כמה דקות גילוח נותרו בסוללות הנטענות.

קוצץ פאות

ברוב הדגמים יש קוצץ פאות, אשר תפקידו הוא למעשה יישור הפאות. קיימים מספר דגמים בהם יש לרכוש את קוצץ הפאות בנפרד - לרוב אלו הדגמים עם שפופרת הג'ל. ישנן חברות המציעות מכונות עם ג'ל אשר מובנות כך ששפופרות הג'ל יושבות איפה שאמור להיות ממוקם קוצץ הפאות, כך שהוא מגיע כאביזר שיש לקנותו בנפרד מהמכונה.

עמידות במים

העמידות במים נועדה לחסוך בזמן ומאמץ. תכונה זו מאפשרת ניקוי מהיר יותר של המכונה, או גילוח תוך כדי מקלחת. רוב המכונות החדשות היום עמידות במים, כך שאפשר לשטוף את ראש המכונה במים. אולם, יש לשים לב לאלו חלקים מהמכונה בדיוק מיוחסת תכונת העמידות במים - לעתים הכוונה היא לראש המכונה בלבד.

טכנאי מכונות גילוח אומרים שהדבר עלול לפגוע במכונה מאחר ומים חודרים לתוך חלקיה הפנימיים של המכונה עצמה, מכיוון שרוב המשתמשים לא מקפידים לשטוף רק את הראש. כמו כן השערות חודרות פנימה יחד עם המים, ויוצרות לכלוך רב הפוגם בפעילות המכונה.

ג'ל או קרם

במכונות בעלות שפופרת ג'ל/קרם יוצא הג'ל תוך כדי הגילוח מן המכונה. תכונה זו מועילה לאנשים בעלי עור עדין ורגיש: הג'ל מרכך את העור וגורם למכונה "להחליק" על הפנים. יש האומרים כי הגילוח חלק יותר לאחר מכן.

להשוואת מחירים בזאפ - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עור אסתטית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום