2,000 דגימות נאספו להצלת דניאל

(0)
לדרג

במבצע שערך ארגון "עזר מציון" באשדוד נאספו 2,000 דגימות בקרב בני העדה הגיאורגית, כדי לסייע לדניאל בטוניה בן ה-25 לעבור השתלת מח עצם

מאת: מערכת zap doctors

דניאל בטוניה, בן 25 מאשדוד, זקוק באופן דחוף להשתלת מח עצם. הוא מאושפז ומצבו קשה. עד כה לא נמצא תורם מתאים לדניאל, בן לשני הורים שעלו מגיאורגיה. לאחר שלא נמצא תורם במאגר הישראלי ובמאגרים בחו"ל, קיים אתמול (ד') "עזר מציון" מבצע ממוקד בעדה הגיאורגית.

"לאחר שבדקנו במאגר של עזר מציון המונה יותר מ-480 אלף דגימות של ישראלים ולא מצאנו התאמה, החלטנו לצאת במבצע מיוחד עבור דניאל", מספרת ד"ר ברכה זיסר, מנהלת מאגר מח העצם בעזר מציון. "אמש נאספו כ-2,000 דגימות דם ויש בנו תקווה גדולה שנמצא תורם מתאים לדניאל. דגימות הדם שנאספו נשלחו למעבדה כבר אתמול בלילה. מצבו של דניאל מחייב אותנו לפעול כמה שיותר מהר כדי להציל את חייו ואנו צופים כי נסיים את תהליך בדיקת הדגימות תוך 14 ימי עבודה. במידה ויימצא תורם מתאים, ההשתלה תוכל להתבצע בטווח הזמן של עשרה ימים באמצעות הליך מזורז".

"חיי תלויים כרגע במציאת תורם"

ד"ר זיסר הוסיפה כי "בתקופה האחרונה אנו מרכזים את מאמצינו מול אוכלוסיות שייצוגן במאגר עזר מציון מצומצם. מדובר בעיקר בעבודה בקרב אוכלוסיות מצומצמות של עולים וותיקים וחדשים וצאצאיהם. בדומה לכך אנו פועלים להביא להגדלת המאגר של המגזר הערבי בישראל. החברה הישראלית מורכבת ממגוון קהילות ועדות והמאגר של 'עזר מציון' זקוק גם לדגימות ממוקדות של בני עדה כזו או אחרת. ככל שהמתאם הגנטי מצומצם יותר קשה לנו למצוא תורם מתאים".

"לצערי לאור מחלתי הקשה, חיי תלויים כרגע במציאת תורם מתאים מתוך הדגימות שנאספו", אומר דניאל. "אני מודה לכל מי שהגיע ורצה לעזור לי במעשה הפשוט של מתן דגימת דם. עכשיו נותר לנו לקוות למציאת תורם מתאים במהרה".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום