סרטן צוואר הרחם: בטיחות החיסון

(0)
לדרג

מחקר חדש מוכיח: תופעות הלוואי של חיסון למניעת סרטן צוואר הרחם זהות לשיעור הממוצע הצפוי אצל נשים בגילאי 9-26 (גיל מתן החיסון). צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

מחקר חדש שפורסם ב-JAMA מחזק את פרופיל הבטיחות של גרדסיל. המחקר מתבסס על מאגר הנתונים של ה-CDC לדיווח תופעות לוואי. ה-FDA וה-CDC יצאו בהודעה ובה מצוין באופן חד משמעי כי החיסון גרדסיל ממשיך להיות יעיל ובטוח, ויתרונותיו עולים על חסרונותיו וכי למיליוני נשים יש אפשרות להגן על בריאותן על-ידי חיסון כנגד זני ה-HPV שגורמים לסרטן צוואר הרחם, סרטן ה-VULVA, ה-VAGINA ויבלות באברי המין.

חיסון הגרדסיל אושר ביוני 2006 לטיפול בנשים בין הגילאים 9-26 לצורך הגנה נגד סרטן צוואר הרחם, הפות והנרתיק. הוועדה המייעצת בנושאי חיסון (ACIP) של CDC המליצה על שגרת חיסון מבוססת על סדרה של שלוש מנות עבור ילדות בגיל 11 ו-12. החיסון מומלץ גם עבור ילדות ונשים בגילאים 13 עד 26, שלא חוסנו עדיין או שלא קיבלו עדיין את כל 3 המנות.

תופעות לוואי

המאמר מתאר 12,424 דיווחים של אירועים שאירעו אחרי החיסון בגרדסיל. מתוכם, 772 היו דיווחים על תופעות לוואי חמורות (6.2% מהדיווחים) והיתר - 11,652 (93.8%) סווגו כתופעות לוואי שאינן חמורות. מהמחקר עולה כי תופעות הלוואי (התעלפויות ופקקת הורידים) לא היו בשיעור גבוה יותר מהשיעור הממוצע הצפוי באוכלוסייה דומה לה מיועד החיסון (נשים בגילאי 9-26).

התעלפות לאחר חיסונים היא תופעה שכיחה וידועה. כדי להימנע מפגיעה עקב התעלפות מומלץ לשבת 15 דקות לאחר מתן החיסון. "פקקת הורידים" היא תופעה העלולה להיגרם עקב גורמים שונים ביניהם: נטילת גלולות למניעת הריון, היסטוריה של עישון והיסטוריה משפחתית.

בדיווח על פקקת הורידים ב-90% מהמקרים המדווחים עם גרדסיל, ידוע על נוכחות של גורמי סיכון ידועים לאירוע. הסיכון לפקקת הורידים באוכלוסיה הכללית הוא 100 לכל 100 אלף איש כל שנה (בארה"ב). בקרב נשים בשנות העשרה והעשרים הסיכון גבוה יותר בשל גלולות למניעת הריון. החוקרים לא גילו כל סימן שהחיסון אכן גרם לפקקת הורידים, יחד עם זאת הם ציינו כי המעקב הצמוד יימשך.
עד כה הופצו למעלה מ-23 מיליון מנות בארה"ב בלבד של החיסון והמעקב הצמוד אחר כל תופעות הלוואי יימשך.

למאמר המלא - לחצו כאן

בואו לדבר על זה בפורום HPV - וירוס הפפילומה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום