שפעת החזירים: מי בסיכון גבוה?

(0)
לדרג

יו"ר איגוד רופאי ריאות ילדים, פרופ' אשר טל, מזהיר: "שפעת החזירים עלולה לסכן 250 אלף ילדים חולי אסתמה השבים לספסל הלימודים"

מאת: מערכת zap doctors

איגוד רופאי ריאות ילדים יצא אתמול (ד') בקריאה להורים לילדים חולי אסתמה לגשת לרופא המטפל בטרם תחל שנת הלימודים, על מנת לבחון את מצב החולה ולהתאים לו טיפול מונע במידת הצורך - זאת על רקע שפעת החזירים.

לדברי יו"ר האיגוד ומנהל מחלקת ילדים במרכז הרפואי סורוקה, פרופ' אשר טל, בחודש ספטמבר צפויה עלייה משמעותית במספר התקפי האסתמה בקרב ילדים, כאשר שילוב הנתון הזה עם השפעת המתקרבת (השפעת ה"רגילה" ושפעת H1N1), עשוי לסכן ילדים חולים: "משרד הבריאות הגדיר מבעוד מועד את קבוצת הילדים חולי האסתמה כקבוצת סיכון להיפגע מהשפעת. לרוע המזל אחת ההתפרצויות המשמעותיות של אסתמה בקרב ילדים היא דווקא בחודש החזרה לבית הספר. שילוב של ילד הסובל מהתקף אסתמה עם שפעת, בה הוא עלול להידבק, עם חזרתו לספסל הלימודים עשוי לסכן את בריאותו ולגרום להתקפים קשים יותר".

הנחיות האיגוד להורים

איגוד רופאי ריאות ילדים מתכוון להפיץ בימים הקרובים מסמך לכלל הרופאים ובו הסברים מפורטים להורים כיצד לפעול בזמן הקרוב על מנת לעבור את תקופת החזרה לבית הספר בשלום. ההנחיות כוללות:

1. הקפדה יתרה על היגיינה אישית בבית ובבית הספר והמנעות, עד כמה שניתן, משהות במקומות סגורים.

2. הקפדה על קבלת תוכנית טיפול יומיומית וברורה מהרופא המטפל הכוללת טיפולים מונעים למחלה (סינגולייר, בודיקורט, פליקסוטייד, ושילובים שלהם, כולל סימביקורט וסרבנט) וטיפולים להתמודדות עם התקפים (וונטולין).

3. הקפדה על נטילת הטיפול המונע למחלה באופן עקבי ויעיל.

4. הקפדה יתרה על המנעות מחשיפה למעוררי אסתמה (עישון פסיבי, אלרגנים).

5. קבלת חיסון נגד שפעת (שפעת רגילה).

"ילדים שיקפידו על טיפול מונע עקבי ויעיל, יהיו מוגנים טוב יותר מפני התלקחויות דלקתיות", מסביר פרופ' טל. "ילד כזה, אם ידבק בשפעת, יצליח להתגבר עליה בקלות רבה יותר. אם השליטה בתסמיני האסתמה אינה אופטימלית, רצוי לפנות לרופא ולדאוג לשפר אותה כבר כעת".

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום אלרגיה ואסתמה
פורום שפעת החזירים
פורום מחלות זיהומיות

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום