טיפ שבועי: חזרה לבית הספר

(0)
לדרג

החופש מסתיים בקרוב והילדים חוזרים לבית הספר. כך תסייעו להם לחזור לשגרה הנהוגה במהלך שנת הלימודים

מאת: ד"ר הדר ירדני

בשבוע הבא נפתחת שנת הלימודים. חלק מהילדים יכנסו למסגרת החינוכית לראשונה בחייהם, וחלק יחזרו לכיתות ולגנים המוכרים. ילדים רבים יוצאים מהמסגרת המסודרת של שעות שינה בזמן החופש הגדול. מומלץ כבר מהיום לחזור לאט לאט לשגרה הנהוגה במהלך שנת הלימודים. ילד בגיל 6-12 שנים זקוק לעשר שעות שינה ביום. אם במהלך החופשה הילדים התרגלו לישון בבוקר עד שעה מאוחרת, מומלץ במקביל לתרגל השכמה מוקדמת יותר. רצוי, כבר בימים האחרונים של החופשה, להתרגל לארוחת בוקר קלה הכוללת דגני בוקר, ירקות, ביצה, לחם ושתייה חמה או קרה.

באם יש לילד טלפון סלולארי, מומלץ להכניס מספרים חשובים לחיוג המקוצר (אמא, אבא, סבתא וכו') ולהניח בתיקו (במקום ידוע ושמור) גם מסמך כתוב עם המספרים הללו. יש לעדכן את המורה/גננת בכל שינוי במצב הבריאותי של הילד כולל מגבלות, תרופות, אלרגיות וכד'.

מומלץ לעדכן את אנשי החינוך בכל שינוי משמעותי שהתרחש בחיי הילד במהלך החופשה - מקרה טרגי במשפחה, גירושים ואפילו אח או אחות חדשים - שינויים כאלו יכולים להקשות על פתיחה חלקה של שנת הלימודים.

יש לצייד את הילד בארוחת עשר ובארוחת צהרים במקומות בהם נהוג יום לימודים ארוך ואין הזנה. יש להעדיף תזונה בריאה ומומלץ לכלול ירקות ופירות בתפריט. חשוב לצרף שתייה ועדיף מים ולא שתייה מתוקה או מוגזת. מפית בד או נייר הם תוספת חשובה להיגיינה האישית. כמו-כן, מומלץ לצייד את הילד בנייר טואלט לשימוש בשירותים ולהנחות אותו בנושא שטיפת ידיים.

^^מספר המלצות הקשורות לילדים העולים לכיתה א':^^

מומלץ לשתף את התלמיד החדש בכל ההכנות, כולל בחירת ורכישת הציוד. מומלצת בדיקת ראיה, והתייעצות עם רופא במקרה ועולה חשד לבעיית שמיעה, טרם פתיחת שנת הלימודים. עדיף לקיים עם הילד שיחה על סדר היום החדש הצפוי לו. לדון בנושא הישיבה בכיתה, הצורך בהקשבה למורה והצורך במציאת חברים חדשים.

מומלץ להכיר לפחות חבר אחד טרם תחילת שנת הלימודים. בנוסף, אם הילד הולך ברגל לבית הספר מומלץ לבצע איתו הליכה משותפת אחת לפחות עד בית הספר וחזרה. מומלץ להכיר את כל הצמתים שיהיה עליו לחצות, וללמדו לחצות רק במעבר חצייה (עדיף עם משמרת בטיחות) וברמזור ירוק. במידה ואין מעבר חצייה או רמזור עדיף למצוא נתיב אחר, ובכל מקרה להדריך את הילד לחציה זהירה, בקו ישר, ולאחר בדיקה נכונה שהכביש פנוי.

ד"ר הדר ירדני היא מומחית ברפואת ילדים ורופאה מחוזית בקופ"ח לאומית מחוז צפון.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום