שפעת החזירים: מחלה של צעירים

(0)
לדרג

רק כ-5% מהחולים בשפעת החזירים הם בני 50 ומעלה. עד כה אובחנו 2,148 אנשים חולים, 29 מהם אושפזו בטיפול נמרץ ו-5 נפטרו. תמונת מצב על המגפה בארץ

מאת: מערכת zap doctors

כמחצית מהחולים המאובחנים הישראל בשפעת החזירים הם צעירים עד גיל 30. רק כ-5% מהחולים בני 50 ומעלה. כך עולה מנתוני האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות, שעיבד וניתח נתונים על 1,503 חולים שאובחנו עד ה-2 באוגוסט.

על-פי הנתונים, המחלה שכיחה מעט יותר בגברים מאשר בנשים, כמו רוב המחלות הזיהומיות. רוב החולים סבלו מחום ושיעול; בשכיחות נמוכה יותר סבלו מכאבי גרון, נזלת, כאבי ראש, כאבי שרירים, בחילות, הקאות, שלשולים וקוצר נשימה.

עד כה אובחנו 2,148 אנשים שנדבקו בשפעת החזירים, אושפזו 29 חולים בטיפול נמרץ, 5 מתוכם נפטרו. רוב המאושפזים בטיפול נמרץ וכן רוב מקרי התמותה השתייכו לקבוצות סיכון.

נדבקים יותר בארץ

משרד הבריאות מדווח כי עד סוף יוני 64% מהחולים נדבקו בארץ, והיתר נדבקו בעת שהות בחו"ל. מתחילת יולי ועד ה-21 ליולי כ-84% מהחולים נדבקו בארץ ומבדיקה שנערכה עד ה-2 לאוגוסט, 91.5% מהחולים נדבקו בארץ.

עוד עולה מניתוח הנתונים כי ב-26 באפריל חלה אדם בחו"ל וחזר לארץ, וב-10 במאי כבר נדבק אדם בארץ. יש לציין כי עד סוף יוני כל חולה חשוד אובחן מעבדתית. אולם, החל מחודש יולי לא בוצע אבחון מעבדתי של כל חולה. מתחילת יולי ועד ה-20 ליולי אובחנו מעבדתית רק חולים המשתייכים לקבוצות סיכון וחולים עם תסמינים קשים.

בואו לדבר על זה בפורום שפעת החזירים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום