רופא נאבק על חייו

(0)
לדרג

ד"ר בוריס דביר זקוק להשתלת כבד דחופה. לפני שש שנים הוא עבר השתלת כבד בארה"ב, אך כעת מצבו התדרדר ובני משפחתו מייחלים לבשורה שתציל אותו

מאת: מערכת zap doctors

ד"ר בוריס דביר, 58, אורטופד בבית החולים מאיר, שוכב בבילינסון ונאבק על חייו. ד"ר דביר זקוק להשתלת כבד דחופה שתציל את חייו. לפני כ-6 שנים עבר ד"ר דביר השתלת כבד בארה"ב, בהמשך להשתלה ניתנו לו תרופות ניסיוניות שגרמו לתופעות לוואי שהרסו את הכבד המושתל.

בעוד שבועיים אמור היה ד"ר דביר לטוס לארה"ב להשתלה נוספת, אחרי שקיבל את כל האישורים הדרושים. אולם, לפני חודש עת ישב בביתו, החלה אצלו ירידה ברמת ההמוגלובין. הוא אושפז מיד בביה"ח מאיר וקיבל מנות דם, בהן התגלו מאוחר יותר שני נוגדנים שגרמו לו ככל הנראה להרס דם. מצבו החמיר מאוד והוא נמצא כעת בין חיים למוות. הרופאים טוענים כי אם לא יקבל כבד בימים הקרובים, הוא לא ישרוד. בני משפחתו נמצאים סביב מיטתו כל העת ומייחלים לבשורה שתציל אותו.

מחכים לתורם

"אנו מחכים לתרומת כבד אשר תציל את חייו", אומר לדוקטורס שמעון דביר, בנו של ד"ר דביר. "אנשים צריכים להבין כי ברגעים הכי קשים בחייהם, בהם הם מאבדים אדם קרוב להם, הם יכולים להציל חיים של אדם אחר". לדבריו, "אנשים במחלקת טיפול נמרץ סובלים ממצוקות קשות ואיבר אחד יכול לשנות את חייהם".

ד"ר דביר שוהה ביחידה לטיפול נמרץ בביה"ח בילינסון. לדברי בנו, יש לו כשל מערכות ובצקות בכל הגוף, אך הוא עדיין לא מונשם. "הוא מאד חזק ומצפה בכליון עיניים למצוא תורם ולעבור ניתוח".

לסיום, שמעון דביר מבקש מהרופאים לפעול במשנה זהירות בכל הנוגע למנות דם ומדגיש כי טעות במנת דם הביאה להתדרדרות במצבו של אביו.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות כבד - אבחון וטיפול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום