רוקחת טעתה בתרופה ותשלם פיצוי

(0)
לדרג

רוקחת נתנה לאישה תרופה שגויה עבור בתה, אשר גרמה לילדה לחום והקאות, והיא הובהלה לביה"ח. ביהמ"ש פסק כי הרוקחת הפרה את חובת הזהירות

מאת: מערכת PsakDin.co.il

רוקחת העובדת בבית מרקחת של קופ"ח כללית הנפיקה לאישה תרופה עבור בתה. התרופה הייתה שונה מהמרשם, האם נתנה לבתה את התרופה השגויה וכתוצאה מכך הילדה הקיאה, חום גופה עלה והיא הובהלה לביה"ח. האם זכאיות הקטינה והאם לפיצויים? בימ"ש השלום בקריית-גת דן בסוגיה זו, והשיב בחיוב. נקבע, כי הרוקחת, אשר מסרה לאם תרופה בשם SOL BRICALIN (לשימוש חיצוני בלבד כתמיסה לאינהלציה), במקום BRICALIN ELIXIR (סירופ אשר ניתן בבליעה) שהרופאה המטפלת רשמה לקטינה, הפרה את חובת הזהירות שהיא חבה כלפי הקטינה.

השופט איל באומגרט דחה את טענות הרוקחת, כי מדובר בטעות אנוש ותו לא, וכי על האם רובץ אשם תורם, שכן בעבר נטלה הקטינה תרופה כגון זו שנרשמה לה על-ידי הרופאה, והיה על האם להבחין בטעות. לדברי השופט, "בטענת הרשלנות התורמת על-ידי האם אין ממש. רוקח חב חובת זהירות מוגברת כלפי הציבור שאינו בקי ואינו אמור להיות בקי בתרופות ובמרשמים". בנוסף נקבע, כי נגרמה פגיעה חמורה באוטונומיה של הקטינה. "אין ולא יכול להיות חולק שאם התובעת לא קיבלה הסבר על כך ובוודאי שלא הייתה מסכימה לקבל תרופה שגויה ואף לא הייתה מטפלת בה בבתה הקטינה", אמר השופט.

נקבע, כי לקטינה נגרם נזק כתוצאה מהנפקת התרופה השגויה, שכן בגין האירוע היא הקיאה, חום גופה עלה והוזעק אמבולנס לביתה, משם הובהלה לבית החולים ואושפזה למשך יממה אחת. כמו כן, לאחר האירוע נמשכו הקשיים לחזור לשגרה כחודש ימים.

חוויה טראומטית

"אין צורך להכביר מילים על הסבל והטראומה, שנגרמו לקטינה שהייתה אז כבת שלוש, אשר נאלצה לחוות חוויות כה טראומטיות, שבקצת זהירות ניתן היה וצריך היה למנוע אותן", כתב השופט. לפיכך, נפסק כי יש לפצות את הקטינה ב-15,000 שקלים בגין הכאב והסבל שנגרמו לה.

בגין הפגיעה באוטונומיה של הקטינה נקבע, כי היא זכאית לפיצוי של 10,000 שקלים. כמו-כן נקבע, כי אם הקטינה זכאית לפיצוי של 1,600 שקלים בגין הפסד השתכרות ו-1,500 שקלים בגין הוצאות.

בסיכום, חויבו הנתבעות בפיצוי של 28,100 שקלים. בנוסף, חויבו הרוקחת והקופה בתשלום שכר טרחה עורך דין בצירוף מע"מ בשיעור של 20% מהסכומים שנפסקו.

בואו לדבר על זה בפורום ייעוץ תרופתי.

לקריאת פסק הדין - לחצו כאן

לאתר המשפט הישראלי - הקלידו כאן

למידע נוסף:
בקרו בערוץ רפואה ומשפט

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום