סימנים של מגיפה: שפעת החזירים

(0)
לדרג

בעקבות מגפת השפעת העולמית, במרכז הרפואי "העמק" ביקשו מהציבור לצמצם את מספר הביקורים ולהקפיד על נטילת ידיים, כדי להקטין את סיכויי ההדבקה

מאת: מערכת zap doctors

מאז החלה התפרצות השפעת העולמית, טופלו במרכז רפואי "העמק" למעלה ממאה חשודים כחולים וחולים בשפעת החזירים, ובהם תינוקות, ילדים ומבוגרים. כדי למנוע מעגלים נוספים של הדבקה, פונים אנשי ביה"ח לציבור בבקשה לצמצם את מספר המבקרים והביקורים במרכז הרפואי, ולהקפיד על נטילת ידיים.

מנהלת מרכז רפואי "העמק", ד"ר אורנה בלונדהיים מסבירה: "מטבע הדברים, מטפל בית החולים באנשים שחולים במחלות מדבקות שונות כגון וירוס השפעת הנוכחי. כאשר אנשים בריאים באים במגע עם חולים אלו, קיימת סכנת הידבקות, והדבקת מעגלים נוספים של אנשים, שניתן וצריך לצמצם, אם נצליח למנוע את כמות המבקרים בבית החולים". לדבריה, "למרות שביקור חולים נחשב מצווה בדתות רבות, הרי שיש לקחת בחשבון שעבור אוכלוסיות כמו תינוקות, ילדים ואנשים שחולים במחלות כרוניות, ביקור אצל קרוב משפחה המאושפז בבית החולים עלול לגרום להדבקה ולתחלואה מיותרת. אחת הדרכים שבחרנו כדי להתמודד עם הבעיה, היא לאפשר רק למלווה אחד להתלוות לחולה שהגיע למיון", מסבירה ד"ר בלונדהיים.

השבוע חולקו לכל באי המרכז הרפואי דפי הסבר אודות השפעת העולמית, כמו גם על הדרכים למנוע את המשך ההדבקה. בנוסף, נתלו כרזות הקוראות לציבור להקפיד על נטילת ידיים, במטרה למנוע העברה של מחלות מדבקות, ובמיון הוצבו עמדות של חומר חיטוי עם הסבר כי יש לחטא ידיים בכניסה וביציאה מהמרכז הרפואי.

להימנע ממקומות צפופים

נאוה טייטלר, האחות האחראית ביחידה למחלות זיהומיות, מדגישה כי "על אנשים הנמצאים בקבוצת הסיכון להתנהג במשנה זהירות ולהימנע מלבוא במגע עם חולים. בקבוצת הסיכון נמצאים תינוקות קטנים וילדים, נשים הרות, אנשים החולים במחלות כרוניות ואנשים שהמערכת החיסונית שלהם חלשה כמו חולי סרטן".

כדי להתמודד עם השפעת העולמית ועם מחלות מדבקות בכלל, מחדדת טייטלר את הכללים שיש לנהוג על פיהם: "יש להקפיד על נטילת ידיים במים ובסבון לעיתים קרובות כדי למנוע העברה של וירוסים וחיידקים. בעת שיעול והתעטשות יש להשתמש במפית נייר חד פעמית, ולהשליכה לפח (אין לעשות שימוש חוזר). כמו-כן, אם יש לך סימני שפעת (חום, נזלת, שיעול, כאב גרון וכאבי שרירים), יש להימנע מלהגיע למקומות צפופים כגון מרכולים, אוטובוסים, בנקים, בתי קולנוע וכד', כדי שלא להדביק מעגלים נוספים".

בואו לדבר על זה בפורום שפעת החזירים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום