'700 אנשים ימותו משפעת החזירים'

(0)
לדרג

כך אמר מנהל צוות טיפול מגיפות בישראל בדיון בוועדת הבריאות. מנכ"ל משרד הבריאות: "25% מכלל האוכלוסייה בישראל עלולים להידבק במחלה"

מאת: מערכת zap doctors

"25% מכלל האוכלוסייה בישראל עלולים להידבק במחלה ובמידה והמחלה תתפשט בישראל, הדבר יביא להיעדרות של 25% עד 45% מהעובדים", כך אמר מנכ"ל משרד הבריאות, אבי ישראלי בוועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת, בדיון על היערכות משרד הבריאות לטיפול בשפעת החזירים ובהחלטת ראש הממשלה לרכוש חיסונים לכלל האוכלוסייה.

משרד הבריאות נערך

"אנו עוקבים בדריכות אחרי מה שקורה בחצי הדרומי של כדור הארץ. שיעור ההתפשטות במדינות אלו גבוה יותר", אמר ישראלי. עוד הוא הוסיף, כי "משרד הבריאות נערך לצמצום הדרגתי של פעולות רפואיות הלא דחופות, גיוס כוח אדם ממקורות פנים, פתיחת מרפאות, הרחבת גרעין האשפוז מ-14,500 ל-19,000, קיצור זמן אשפוז יולדות ל-24 שעות, הכרזת מצב חרום וריתוק תלמידי בתי ספר לסיעוד וסטודנטים לרפואה לטובת עזרה למערכת. בנוסף נערכים לטיפול תרופתי מונע לצוותי רפואה וגורמים חיוניים נוספים במשק, העברת חולים מבתי חולים כלליים להמשך טיפול במוסדות קהילה, העברת בתי חולים פרטיים לעתודה טיפולית ותגבור בכוחות רפואה צהליים".

ארה"ב ואירופה כבר הזמינו חיסון

פרופ' דני אנגלהרד מנהל צוות טיפול מגיפות בישראל אמר, כי "לצערי מדובר ב-700 אזרחים צעירים שימותו מהמחלה, מדובר בזן שונה משפעת רגילה. השאלה היא כמה אנשים צריכים למות כדי לשכנע חלק מחברי הועדה בצורך בחיסון? ארה"ב הזמינה שתי מנות חיסון לכלל האוכלוסייה. בריטניה הזמינה מנת חיסון אחת לכלל האוכלוסייה. מדינת ישראל חייבת להזמין חיסון. להערכתנו 700 נפטרים בשנה זו ההערכה הכי אופטימית שניתן לתת. כל יום שעובר מרחיק אותנו מהחיסון".

אלון מוזס יו"ר האיגוד למחלות זיהומיות אמר: "האחריות שלי היא לחולים והגישה שלנו חד משמעית - מניעה טובה יותר מטיפול. חיסונים מפחיתים תמותה יותר מכל דבר. נכון שמרבית האנשים עוברים את המחלה בקלות, אבל חייבים להסתכל וללמוד מההיסטוריה של המגפות שתקפו את העולם - הגל הראשון תמיד יותר קל. כאשר מדברים על 700 איש שימותו חלילה מהמחלה, יש להבין כי אלו נתונים של תמותה שמתרחשים כל שנה אבל צריך לזכור כי המחלה הורגת יותר נשים בהריון וצריך להיזהר ולומר כי מדובר במחלה קלה".

ח"כ ד"ר רחל אדטו שאלה "מדוע לרכוש חיסונים עבור כל האוכלוסייה אם אוכלוסיית הקשישים לא נמצאת בסכנת הידבקות, וידוע כי גם כך ישנו אחוז מהאוכלוסייה שבאופן קבוע אינו מעוניין להתחסן? למה לא לחסן רק את קבוצות הסיכון, במיוחד כאשר הוכח כי כל המקרים הקשים שראינו עד כה בארץ, באים מקבוצות סיכון?" עוד היא הוסיפה, כי "אם יירכשו החיסונים, שיהיו מוכנים רק עוד מספר חודשים, והמוטציה בזמן זה תשתנה, החיסונים לא יהיו יעילים ואז יסתבר שמדינת ישראל בזבזה 450 מיליון שקל על חיסון לא רלוונטי".

בואו לדבר על זה בפורום שפעת החזירים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום