מיטות השיזוף מסוכנות

(0)
לדרג

ארגון הבריאות העולמי העלה את דירוג הסרטן של מיטות שיזוף. האגודה למלחמה בסרטן קוראת למשרד הבריאות להמליץ לציבור לא להשתמש במכוני שיזוף

מאת: מערכת zap doctors

השיזוף מסוכן בכל דרך: ארגון הבריאות העולמי העלה את דירוג הסרטן של מיטות שיזוף ואף משווה את הסיכון במיטות שיזוף לסיגריות ואסבסט. על פי הממצאים שפורסמו בגליון החדש של כתב העת הבריטי Lancet Oncology, הסיכון לסרטן העור עולה ב-75% בעקבות השימוש במיטת שיזוף לפני גיל 30.

חשיפה מסוכנת

לדעת מומחי האגודה למלחמה בסרטן, שימוש במיטות שיזוף במכוני שיזוף מסוכן באותה מידה כמו חשיפה לקרינת השמש ופוגע בעור, משום שמיטות השיזוף פולטות קרניים אולטרה סגולות. שיזוף מתרחש כאשר העור מייצר כמויות גדולות של פיגמנטים (צבעים), כדי להגן על עצמו מחשיפה מסוכנת לקרניים אולטרה-סגולות.

"לצערנו, נכון להיום, לא קיים בישראל מערך פיקוח על מכוני שיזוף. האגודה למלחמה בסרטן קוראת למשרד הבריאות להמליץ לציבור לא להשתמש במכוני שיזוף", אומרת לדוקטורס מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן.

לדברי זיו, "מחקרים מצאו כי מיטות שיזוף פולטות קרינה אולטרה סגולה הגורמת לנזקים בריאותיים מצטברים לטווח ארוך. חשיפת יתר לקרניים אלה עלולה לגרום לפגיעה בעיניים או בראייה, לפריחה, להתקמטות מוקדמת של העור, לריבוי כתמים על העור ונגעים קדם סרטניים ולסיכון ממשי לחלות בסרטן העור ומלנומה".

נזק בריאותי

המתקן הנפוץ ביותר במכוני שיזוף הוא מיטת שיזוף דמוית צדפה. הלקוחות שוכבים על משטח זכוכית פלאסטית, כאשר קרני אור מוקרנות מעל ומתחת לגופם. רבים ממתקני השיזוף הישנים השתמשו במקורות אור שהפיקו קרניים אולטרה-סגולות מסוג UVB, שבעצם "שרפו" את העור. לאחר שהיצרנים הבינו כי ללקוחות נגרם נזק בריאותי, החלו בעלי המכונים להשתמש במיטות שיזוף שהפיקו בעיקר קרניים אולטרה-סגולות מסוג UVA. חלק מהמכונים טוענים כי מתקן כזה הוא בטוח. עם זאת, למרות שהקרניים מסוג A שורפות פחות את העור מהקרניים מסוג B, נראה ממחקרים כי הן עלולות לגרום לסרטן העור או לנזק למערכת החיסונית.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן העור ונקודות חן (שומות).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום