אומגה 3 מעלה יכולות קוגנטיביות

(0)
לדרג

מחקר חדש מגלה: נערים בני 15 שצרכו דגים המכילים חומצות שומן, הראו ביצועים קוגניטיביים טובים יותר כשהגיעו לגיל 18

מאת: מערכת zap doctors

חוקרים שוודים מצאו קשר בין צריכת דגים לביצועים קוגניטיביים טובים יותר בקרב בנים שאכלו לפחות פעם בשבוע מנת דג, לבין חבריהם שצרכו פחות אומגה 3. המחקר התפרסם במגזין Acta Paediatrica אשר מפרסם סקירות של מחקרים בנושא פדיאטריה.

במחקר שהתפרסם נראה שבנים שוודים שאכלו דג שמן לפחות פעם בשבוע הראו ביצועים קוגניטיביים טובים יותר בגיל 18 בתוצאות המבחנים, לעומת חבריהם שאכלו דגים בתדירות נמוכה יותר.

יתרונות באכילת דגים

במחקר בדקו ציונים של ביצועים קוגניטיביים ב-3,972 מתבגרים בגיל 15 ובדקו את הקשר לאכילת דגים המכילים חומצות שומן. החוקרים ראו ש-58% מהמתבגרים אכלו לפחות ארוחת דג שבועית והציונים הקוגנטיבים שלהם במדרג היו טובים יותר מאשר אלו שאכלו פחות ממנת דג שבועית. אלו שאכלו יותר ממנת דג אחת הראו תוצאות טובות יותר במדרג.

מתכונים בנושא:

דג מרוקאי / דג סלמון

דג דניס בתנור

חריימה חריף

החוקרים מאמינים שזהו מחקר ראשון מסוגו שהראה את היתרונות באכילת דגים במתבגרים. התוצאות משמעותיות מאוד במיוחד לקבוצת הגיל שנחקרה, שכן יכולת הלמידה היא קריטית בשנים אלו ומשפיעה לאורך החיים.

"יותר ויותר עדויות מדגישות את החשיבות של חומצות שומן אומגה 3 והפעם אנו רואים עדות חדשה ומעניינת בילדים מתבגרים", אומרת דתיה יער, יועצת לאלספה. "יש מספר מחקרים הקושרים את חומצות השומן אומגה 3 ליכולות קוגניטיביות כמו חשיבה, הסקת מסקנות ויכולות זיכרון במבוגרים ובילדים קטנים, אבל עבודה זו מראה שגם בגיל ההתבגרות יש חשיבות גדולה לרכיב חיוני זה ובעצם במהלך כל חיינו". לדבריה, "לחומצות השומן מסוג אומגה 3 תפקיד חשוב במוח.

יש חשיבות ליחסים בין חומצות השומן השונות: בעבר היחס היה 1:1 או 1:2 (בין אומגה 6 לאומגה 3) והיום למרות שהגנטיקה לא השתנתה, היחס השתנה בגלל התזונה. אין ספק שחשוב להעשיר את התזונה באומגה 3 שכן היא מקושרת למצבים בריאותיים רבים".

בואו לדבר על זה בפורום תזונה קלינית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום