משרד הבריאות: אין סיבה לדאגה

(0)
לדרג

ועדת התגובות של המועצות הלאומיות של משרד הבריאות מרגיעה: אין כל מקום להפסקת טיפול באינסולין כלשהו על רקע חשש מגידולים ממאירים

מאת: מערכת zap doctors

בעקבות הפרסום האחרון לגבי קשר אפשרי בין טיפול באינסולין בכלל ואינסולין לנטוס בפרט, להתפתחות מחלה ממארת, פרסמה ועדת התגובות של המועצות הלאומיות של משרד הבריאות הנחיות לגבי טיפול באינסולין. על-פי הנחיות הוועדה, אין כל מקום להפסיק טיפול באינסולין לנטוס באף אחד מהחולים.

פרסום ההנחיות בא בעקבות ארבעה מאמרים המפורסמים על-ידי עיתון האגודה האירופאית לסוכרת על אוכלוסיות שטופלו באינסולין. החוקרים מדגישים שעל מנת לאשש מידע זה יש צורך בביצוע מחקרים נוספים, רצוי מבוקרים. כלל לא ברור אם סוג אינסולין מסוים מעלה סיכון לסרטן. מודגש שהחולים בהם נצפה אחוז גבוה יותר של סרטן בטיפול בלנטוס היו מבוגרים יותר, שמנים יותר, ועם יותר היארעות של לחץ דם (חולים בסיכון גבוה יותר לפתח מחלה ממארת).

המלצות

האגודה האמריקאית לסוכרת ממליצה שלא להפסיק טיפול באף אחד מהאינסולינים בכל החולים. ארגון הגג הרגולטורי האירופאי (EMEA) יצא בקריאה שלא להפסיק טיפול בלנטוס באף אחד מהחולים.

כמו כן, נבדקת היארעות מחלת סרטן במחקרים מבוקרים בהם ניתן אינסולין לנטוס למחצית האוכלוסייה כמו מחקר ORIGIN על 12 אלף חולים במשך 5 שנים. פרסום תוצאת מחקרים אלו צפוי להתפרסם בתוך זמן קצר.

על-פי הוועדה, נכון להיום אין כל מקום להפסקת טיפול באינסולין כלשהו על רקע חשש מגידולים ממאירים.

בואו לדבר על זה בפורום אינסולין - דרכי טיפול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום